نائب رییس فدراسیون نجات غریق در بازدید از سواحل شنای شهرهای گلستان گفت: طرح های ما در سواحل شمالی کشور برای توسعه گردشگری و ایجاد پایگاه های نجات غریق خصوصا در گلستان پیگیری مطلوبی نداشته است.

نگاهی به چند خبر ورزشی از استان گلستان

به گزارش گلستان 24، به گزارش روز دوشنبه اداره کل ورزش و جوانان گلستان بهروز اسفندیاری در این بازدید که از سوی نائب رییس بانوان فدراسیون نجات غریق کشور و اعضای هیات نجات غریق استان گلستان همراهی می شد، با بیان این که استانداران و فرمانداران نقش مهمی در نجات جان مشتاقان شنا دارند افزود: از استاندار گلستان می خواهیم با استفاده از افراد توانمند و سرمایه گذار، شرایط مطلوب جغرافیای گلستان را مورد استفاده عموم هم میهنانمان در سفرهای نوروزی و تابستانی قرار دهند. 

وی اضافه کرد: کار فدراسیون، تربیت و آموزش ناجیان و نظارت بر نحوه عملکرد آنان در سواحل کشور است و تامین تجهیزات و پرداخت حقوق ناجیان به عهده وزارت کشور و استانداران است که متأسفانه پرداخت حقوق بسیار نازل ناجیان ما تا کنون بدرستی و بموقع انجام نشده و اکثر آنان از این وضعیت گله دارند. 

بهمن طیبی مدیرکل ورزش و جوانان گلستان نیز در این بازدید گفت: ما آمادگی کامل داریم تا با همکاری استانداری از علاقه مندان به سرمایه گذاری برای توسعه گردشگری، توسعه سواحل و ایجاد تجهیزات تفریحی ورزشی استقبال کرده و زمینه را برای حضور مشتاقان بیشتری در سواحل گلستان آماده نماییم.

در این دیدار از سوی مسئولین فدراسیون، با اهداء لوح تقدیر از اعضای هیات نجات غریق گلستان تجلیل شد.


***

مسابقات کاراته قهرمانی کشور سبک کیوکوشین ایران با حضور حدود 300 ورزشکار از استان های سراسر کشور در بندرترکمن برگزار می شود.

این دوره از مسابقات در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به همراه استاژ فنی در تاریخ های 21 و 22 مرداد سال جاری برگزار خواهد شد.

بندرترکمن که برای اولین بار میزبان یک مسابقه کشوری کاراته شده مصمم است با استفاده از توانمندی های استانی و محلی و با حضور رئیس جهانی سبک کیوکوشین کاراته 'ساگاموتو' و مربی نامی این سبک استاد کاموتو، این مسابقات را برگزار نماید.

به همین منظور اولین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره سنتی کاراته ایران با حضور مدیران اجرایی این دوره از مسابقات در اداره کل ورزش و جوانان گلستان برگزار شد.


*** 

رییس فدراسیون هنرهای رزمی و کونگ فو جمهوری اسلامی در مجمع انتخاباتی رییس هیات هنرهای رزمی استان گلستان، سیاست های کلی فدراسیون را اخلاق محوری به همراه علم ورزش عنوان کرد و گفت: با وجود فرهنگ و تمدن غنی ایران، ما تاکنون هیچ ورزشی را به نام کشورمان در سازمان های جهانی ثبت نکرده ایم.

رضا حیدری افزود: هدف مهم فدراسیون هنرهای رزمی و کونگ فو، ثبت سبک رزمی ملی ایران در سازمان های جهانی است و با توجه به بستر فراهم شده تعامل سه ضلع کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون، می طلبد تا سفیران ما در هیات های ورزشی استان ها در اجرایی شدن این هدف ما را یاری کنند. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان نیز خواستار برنامه ریزی سریع ،دقیق و تکمیل کادر هیات استان و هیات رئیسه و تعیین روسای هیات شهرستان های مختلف در کمترین زمان ممکن شد.

طیبی اظهار کرد: شرایط خاص ورزش استان می طلبد که افراد ورزشی در حوزه ورزش به میدان آیند و حضور افراد غیرورزشی در هیات های ورزشی به شرطی که ورزش را ابزار نکنند بلامانع خواهد بود.

وی افزود: برای گسترش و رونق این رشته، رییس جدید هیات هنرهای رزمی و کونگ فو استان باید تلاشی بیش از پیش داشته باشد و فعالیت های خود را در قالب ارائه طرح های نوین افزایش دهد.

در مجمع انتخاباتی، حمیدرضا اسکندری با کسب 17 رای به عنوان رییس جدید هیات هنرهای رزمی و کونگ فو گلستان برای چهار سال آتی انتخاب شد.


***

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان گفت: با توجه به فصل تابستان برنامه ریزی مطلوب و جامع در زمینه اوقات فراغت دانش آموزان و جوانان انجام شده است.

متقی اظهار کرد: به همین منظور جلسات ستاد ساماندهی در شهرستان های کردکوی، مراوه تپه، مینودشت، کلاله، گرگان، آزادشهر، گنبدکاووس و علی آباد به منظور برنامه ریزی و نتیجه گیری مطلوب از برنامه های اوقات فراغت سال 94 تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: در این جلسات، اجرای برنامه های فرهنگی، حرفه آموزی، ورزشی، قرآنی و تربیتی، مشاوره و خانواده، تحصیلی، گردشگری و ... گنجانده شده است و هر یک از دستگاه های عضو ستاد و متولی امر اوقات فراغت در شهرستان ها موظف به اجرای برنامه ها و ارسال گزارش عملکرد به ستاد ساماندهی شهرستان مربوطه هستند.

وی یادآور شد: در پایان برنامه های فراغتی تابستان 94، مراسم اختتامیه برنامه ها در شهرستان ها و استان برگزار و به دستگاه های برتر جوایزی اهداء خواهد شد.



***

ارسال نظر

آخرین اخبار