رئیس تبلیغات اسلامی گرگان:

رییس تبلیغات اسلامی گرگان وحدت را پایه و اساس تمدن نوین اسلامی که پیامبراسلام (ص) بنا کرده دانست و گفت: تنها کسانی قادر هستند وحدت را در جامعه گسترش دهند که صاحب اخلاق کریمانه باشند.

وحدت پایه و اساس تمدن نوین اسلامی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید جواد محمد زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک مبعث پیامبر خوبی‌ها اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام انسانی کامل و بنده الهی بود.

رییس تبلیغات اسلامی گرگان افزود: بالاترین امتیاز پیامبر بندگی و اطاعت مطلق از دستورات خداوند بود؛ حضرت محمد (ص) صاحب اخلاق کریمانه بود و با اخلاق خود جامعه را به سمت تمدن سوق می‌داد.

محمد زاده از انسان سازی به عنوان یکی از ویژگی‌های حسنه رسول گرامی اسلام نام برد و افزود: پیامبر بزرگ اسلام با تربیت انسان‌های بزرگی امثال عمار، بلال حبشی، ابوذر و سلمان فارسی کارخانه انسان سازی به راه انداخت.

رییس تبلیغات اسلامی گرگان با بیان این مطلب که حضرت محمد (ص) یک انسان تمدن ساز برای بشریت بود تصریح کرد: زمانی که پیامبر از مکه به مدینه هجرت کردند پایه‌های تمدن اسلامی را در این شهر پی‌ریزی کردند.

وی بیان کرد: پیامبر بزرگ اسلام با ترویج فرهنگ قرآنی جامعه برای آگاهی بخشی جامعه قدم برمی داشت و نهضت سوادآموزی را ایجاد کرد.

محمد زاده، وحدت را پایه و اساس تمدن نوین اسلامی که پیامبر اسلام بنا کرده دانست و افزود: وجود نازنین پیامبر محور وحدت مسلمانان است، زیرا کسانی قادر هستند به وحدت برسند که از مسیر اخلاق عبور کرده باشند و پیامبر ما هم صاحب بالاترین درجه اخلاق بود.

رییس تبلیغات اسلامی گرگان توضیح داد: وحدت به معنای آن است که خرد جمعی و عقل گرایی در جامعه حاکم شود و در هر جامعه‌ای که اعضای آن به خرد جمعی دست پیدا کنند وحدت شکل می‌گیرد.

وی وحدت انصار و مهاجر در زمان صدر اسلام به رهبری حضرت محمد (ص) و وحدت مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) در ایران را دو نمونه موفق از اتحاد مسلمانان نام برد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار