دبیر کانونهای خدمات رضوی در گلستان:

دبیر کانونهای خدمات رضوی در گلستان: گفت: استان گلستان در پاسخگویی به نامه های وارد شده به حرم رضوی و پیگیری آنها مقام اول را در کنار خراسان جنوبی در بین 32 استان کشور کسب کرده است.

رتبه نخست گلستان در پاسخگویی به نامه های حرم رضوی/ اجرای برنامه های دهه کرامت از 16 خرداد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، عباس حاج اکبری صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت دهه کرامت برگزار شد، اظهار کرد: ترویج فرهنگ رضوی یکی از مهم ترین برنامه های این نهاد خدمت رسان است که همواره در جهت توسعه و بسط آن در جامعه کوشا بوده ایم.

وی افزود: امسال نیز همچون سال های گذشته برنامه های دهه کرامت در گلستان اجرا می شود با این تفاوت که به دلیل اجرای واکسیناسیون همگانی و با رعایت پروتکل های بهداشتی شرایط برای اجرای این برنامه ها مهیاتر است.

حاجی اکبری ادامه داد: با توجه به اینکه برنامه های دهه کرامت همزمان با رحلت امام خمینی رحمت ا..علیه شده است لذا این برنامه ها به دلیل تداخل در ایام سوگواری حضرت امام(ره) از 11خرداد به 16 خرداد موکول شده است.

وی گفت: طبق سنت هر ساله گروهی از خادمان رضوی برای اجرای این برنامه در استان حضور پیدا می کنند و سعی بر آن شده تا در همه شهرستان ها علاوه بر اجرای برنامه های دهه کرامت، مردم از حضور خادمان رضوی نیز بهره مند شوند.

حاجی اکبری بیان کرد: تعداد 7 هزار نفر در سامانه برای خادمی حضرت رضا ثبت نام کرده اند که برای تعداد 4 هزار نفر پرونده تشکیل شده است و این افراد به رائران حرم رضوی در بخش های مختلف خدمات ارائه می دهند.

در ادامه این نشست دکتر صابر کشیری دبیر ستاد جشن های زیر سایه خورشید، با بیان اینکه امسال سعی شده با فروکش کردن ویروس کرونا ، جشن دهه کرامت با کیفیت بهتری برگزار شود، اظهار کرد: البته قبل از اجرای جشن ها در شهرهای استان، ابتدا از ستاد کرونا و دانشگاه علوم پزشکی استان استعلام انجام می گیرد و سپس برنامه ها اجرا می شود.

وی افزود: توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده نیز از برنامه های مهم این ستاد در اجرای  جشن دهه کرامت است.

کشیری گفت: برنامه های دهه کرامت مدت 15 سال است که در استان های کشور اجرا می شود و امسال نیز حدود 40 برنامه در دهه کرامت توسط کاروان زیر سایه خورشید ادر استان به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در استان اقوام مختلفی زندگی می کنند لذا این برنامه ها برای همه آنها نیز اجرا می شود.

کشیری ادامه داد: حضور در محلات آسیب پذیر و کم برخودار یکی از مهم ترین برنامه های جشن این دهه است که حضور دندانپزشک و گروه های جهادی برای رفع مشکلات مردم از نمونه آن ها است.

وی گفت: توزیع بسته های معیشتی در بین خانواده های نیازمند از دیگر برنامه های این دهه است که توزیع 8 بسته معیشتی و تحویل جهزیه رایگان به زوج های جوان از دیگر برنامه های این ستاد است.

کشیری با اشاره به اینکه امسال تعداد 135 زائر به صورت رایگان به حرم رضوی اعزام می شوند، اظهار کرد: این تعداد با سه دستگاه اتوبوس که هر اتوبوس مبلغ 10 میلیون تومان هزینه دارد اعزام می شوند که مبلغ اعزام آنها را یک خیر به عهده گرفته است.

به گفته وی سال گذشته این مبلغ برای اعزام زائران 6 میلیون تومان بوده است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار