فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: قرارگاه تولید، دانش بنیان و اشتغال افرینی در گلستان تشکیل با محوریت معاونت علمی و پژوهشی سپاه نینوا و حضور پارک علم و فناوری استان راه‌اندازی می‌شود.

قرارگاه تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی در استان گلستان تشکیل می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، سردارعلی ملک شاهکوهی ظهر امروز با بیان اینکه با توجه به ابلاغ شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب، قرارگاه تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی با محوریت معاونت علمی و پژوهشی سپاه نینوا و حضور پارک علم و فناوری استان در قالب  کمیته‌ها و کارگروه‌های مختلف تشکیل شد، اظهار داشت: 6000 شرکت دانش‌بنیان در سراسر کشور وجود دارد در حالی که سهم استان گلستان 49 شرکت است که باید به این مقوله به جد بپردازیم.

وی افزود: ما در سپاه دو تجربه خوب داریم یکی قرارگاه 17 ربیع‌الاول که در بحث رفع موانع تولید، تنظیم بازار و شناسایی گلوگاه‌هایی که برای تولید مشکل ایجاد می‌کنند و دومی طرح شهید سلیمانی در مبارزه با ویروس کرونا که هر دو در سال 1400 اتفاق افتاد.

سردار ملک شاهکوهی با بیان اینکه اکتفا کردن به بنر زدن و سربرگ درباره شعار سال اشتباه است و باید در پی این باشیم که شعار سال را در عمل محقق کنیم، تاکید کرد: قرارگاه تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی در استان گلستان  تشکیل شده که در این قرارگاه، موضوعات دانش بنیان در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن، سلامت و دفاع زیستی و عمرانی در اولویت قرار دارد و انشاالله با رفع موانع این بخش‌ها در سال 1401 اتفاق‌های خوبی در استان  گلستان رخ دهد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان تاکید کرد: بی‌اعتمادی، نبود بازار هدف، نقدینگی، مشکلات حقوقی و عدم حمایت سازمان ها و ادارات از موانع شرکت‌های دانش بنیان در استان بوده و هدف از تشکیل قرارگاه تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی، برطرف کردن این موانع است.

سردار ملک شاهکوهی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در خصوص شعار سال، پایه گذاری و برنامه ریزی بدون نقصی داشته باشیم می توان بهترین بهره را از این شعار برد و پیشرفت استان رقم خواهد خورد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار