نماینده مجلس:

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در اجرای پروژه لایروبی خلیج گرگان قرار نیست کسی خلاف قانون عمل کند و به محیط زیست آسیب بزند باید موانع اجرایی این پروژه در کوتاه‌ترین زمان برطرف شود.

موانع اجرای لایروبی خلیج گرگان باید برطرف شود

به گزارش گلستان 24، غلامرضا منتظری اظهار کرد: با توجه به دستور صریح رییس جمهور مبنی بر لایروبی کانال های آبرسان خلیج گرگان و دریای خزر همه مسوولان استان وظیفه پیگیری موضوع و حل موانع پیش رو را به عنوان یک اصل جدی مدنظر خود قرار دهند.

وی افزود: مجمع نمایندگان استان گلستان ایجاد وقفه در اجرای عملیات لایروبی را از طریق معاونت پارلمانی رییس جمهور و همچنین کمیسیون کشاورزی مجلس پیگیری خواهد کرد.

منتظری تصریح کرد: با دعوت از مدیران محیط زیست به کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تلاش خواهیم کرد تا با گفت و گو و تعامل و همراهی مباحث مطروحه در باره خلیج گرگان برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که از توسعه و تحول سخن می‌گویم باید حواسمان به سلامت منابع طبیعی و محیط زیست باشد زیرا اگر این مواهب الهی آسیب ببینند مشکلاتی نظیر گرد و غبار و کم آبی عرصه را بر زندگی بشر تنگ خواهد کرد.

استاندار گلستان در جلسه شورای اداری استان در مورخ یازدهم خرداد، بر لایروبی و نجات خلیج گرگان و علاج‌بخشی آن طبق دستور رییس جمهور تاکید کرد و گفت: همچنین در کنار اجرای این امر، باید طرح گردشگری جزیره آشوراده در زمان معین و طبق همان دستور اجرایی شود.

علی‌محمد زنگانه اظهارداشت: در خصوص خلیج گرگان اگر حق آبه خلیج تامین نشود، خلیج خشک خواهد شد.

وی بیان کرد: زمانی که رییس جمهور در سفر استانی به این استان با قایق بازدیدی از خلیج داشت، از این وضعیت ابراز تاسف کرد اما برخی هنوز متوجه عمق ماجرا نیستند و باز هم به دنبال سنگ‌اندازی هستند.

پس از حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی در اسفند ماه سال گذشته در خلیج گرگان، وی دستور فوری آغاز لایروبی و رسوب برداری از کانال های سه گانه منطقه را صادر کرد و پس از مدت کوتاهی با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مجری و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار ، مرحله نخست این عملیات آغاز شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار