رئیس آموزش و پرورش استثنایی:

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گلستان گفت: نوبت گیری برای انجام سنجش سلامت نوآموزان از امروز همزمان با سراسر کشور در گلستان آغاز شد.


آغاز سنجش سلامت نوآموزان

به گزارش گلستان 24، عباس خانعلی اظهار کرد: برای سنجش سلامت نوآموزانی که سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ کلاس اولی می‌شوند ۲۶ پایگاه ثابت و سیار در نظر گرفته شده است.

وی گفت: فرایند سنجش کلاس اولی‌ها از اول تیر براساس نوبت به طور رسمی آغاز می‌شود.

وی گفت: براساس آمار ثبت احوال استان، ۴۱ هزار و ۷۲۲ کودک گلستانی امسال کلاس اولی هستند که سال گذشته ۴ هزار و ۴۰۰ نفر از این دانش آموزان برای ورود به پیش دبستانی سنجش سلامت را انجام داده بودند و حدود ۳۷ هزار و ۳۰۰ کودک دیگر باید امسال سنجش سلامت را انجام دهند.

خانعلی با اشاره به این که ۴ دهم درصد دانش آموزان کلاس اولی سال گذشته، سنجش سلامت را انجام نداده اند گفت: امسال سنجش سلامت برای جاماندگان سال گذشته نیز در این مراکز انجام می‌شود.

خانعلی گفت: سنجش سلامت نو آموزان شامل ارزیابی‌های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی- حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری‌های جلدی (پوست و مو) است.

وی گفت: نوآموزانی که در هر یک از مراحل غربالگری بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی مشکل داشته باشند به پایگاه‌های تخصصی سنجش وابسته به اداره آموزش و پرورش استثنایی استان که در سامانه سنجش تعریف شده‌اند معرفی و به صورت رایگان مورد سنجش تخصصی قرار می‌گیرند.

خانعلی افزود: نوآموزانی هم که نیاز به ارزیابی تخصصی نداشته باشند پس از ثبت نتایج ارزیابی‌های اولیه در سامانه سنجش و ارجاع به مراکز خدمات جامع سلامت (پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت) برای بررسی و تکمیل کارت واکسیناسیون و انجام معاینات پزشکی با رعایت شرایط ویژه بیماری کرونا به دبستان مورد تقاضای ثبت نام، معرفی می‌شوند.

مدارک مورد نیاز جهت انجام سنجش در پایگاه‌های سنجش سلامت شامل اصل شناسنامه دانش‌آموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل شده، یک قطعه عکس ۳در ۴، مبلغ ۶۰ هزار تومان که فقط از طریق دستگاه یا درگاه پرداخت الکترونیکی قابل دریافت است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار