مدیر کل بیمه سلامت گلستان:

مدیر کل بیمه سلامت گلستان گفت: بیمه سلامت تا کنون بیش از ۸۵ میلیارد تومان برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در استان هزینه کرده است.

بیش از ۸۵ میلیارد تومان برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در گلستان پرداخت شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان 24، مهردادکمانگری، مدیر کل بیمه سلامت گلستان گفت: بیمه سلامت یکی از بزرگترین سازمان‌های بیمه‌گر در کشور است که از جمعیت حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری در استان گلستان یک میلیون و ۱۵۸ هزار نفر را تحت پوشش هستند.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از ۸۵ میلیارد تومان برای درمان بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت پرداخت کردیم.

کمانگری با بیان اینکه میانگین هزینه بستری و درمان بیماران کرونایی در استان کمی بیشتر از میانگین کشوری است ادامه داد: میانگین هزینه‌ای که برای درمان هر بیمار کرونایی در استان انجام دادیم حدود ۵ میلیون تومان است در حالی که میانگین کشوری ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: شاید یکی از دلایل افزایش هزینه درمان بیماران کرونایی در استان تعداد بیشتر روز‌های درگیری گلستان با مو‌ج‌های این بیماری و میزان ماندگاری بیشتر بیماران در بیمارستان‌ها برای طی روند درمان بوده باشد.

وی گفت : علاوه بر این در پیک پنجم با توجه به اینکه تخت‌های بیمارستانی اشباع شده بود بخشی از بیماران به صورت سرپایی داروی رمدسیویر دریافت می‌کردند.

کمانگری افزود : ۳۵ درصد هزینه‌ای که برای هر بیمار کرونایی شده مربوط به هتلینگ یا همان بستری بوده است، ۳۷ درصد هزینه‌ها برای تأمین دارو، ۹ درصد برای ویزیت بیماران، ۶.۷ درصد برای انجام آزمایشات و بقیه در سایر بخش‌ها از جمله پاراکلینیک، تهیه لوازم و ... بوده است.

وی افزود : از ابتدای اینکه داروی رمدسیویر وارد پروتکل درمان کرونا شده تا کنون در استان ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به عنوان سهم سازمان بیمه سلامت پرداخت شده است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار