مدیرکل کمیته امداد گلستان:

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان گفت: سال گذشته دو هزار 220 خانه برای مددجویان تحت حمایت این اداره کل در سراسر استان احداث شده است.

احداث 2220 مسکن برای مددجویان در سال گذشته/ 350 هزار تومان سرانه دریافتی هر کودک یتیم

به گزارش خبرنگار گلستان 24، عیسی بابایی در نشست خبری اظهار کرد: سال گذشته در مجموع 6 هزار 288 مسکن به مددجویان واگذار شده است که 2 هزار و 220 مورد مربوط به احداث مسکن ، یکهزار و 760 مورد تعمیرات و خرید و جابجایی مسکن بوده است و امسال نیز در قالب تفاهم نامه سه جانبه و پنج جانبه با دیگر دستگاه های اجرائی استان قصد داریم این تعداد واگذاری را افزایش دهیم.

وی افزود: سهمیه استان در رابطه با نهضت ملی مسکن 300 مورد بود که با هم افزایی دیگر دستگاه ها آن را به 900 سهمیه رساندیم و امید داریم به یکهزار و 200 مسکن هم برسانیم.

بابایی بیان کرد: تعداد 5 هزار و 700 مددجو در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند ولی به دلیل نداشتن آورده اولیه که مبلغ 40 میلیون تومان است درخواست آنان رد شده است و در همین راستا تفاهم نامه ای انجام شده که این سهم آورده نیز از طریق کمیته امداد پرداخت شود.

وی در رابطه با وضعیت کودکان یتیم تحت حمایت این دستگاه اجرائی هم گفت: در حال حاضر 12 هزار و 500 کودک یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که از این تعداد 4 هزار و 900 کودک یتیم فاقد پدر هستند و تعداد 45 هزار حامی از این کودکان حمایت می کنند.

مدیر کل کمیته امداد گلستان تصریح کرد: سرانه دریافتی هر کودک در ماه 350 هزار تومان است که چنانچه کودکی حامی خصوصی داشته باشد ممکن است سرانه دریافتی او به یک میلیون تومان هم برسد.

وی در خصوص جمع آوری صندوق های قدیمی و الکترونیکی شدن صندوق های صدقات هم اظهار کرد: از سال 99 بیشتر صندوق ها در استان الکترونیکی شده است و از تعداد 147 هزار مشترکی که صندوق صدقات خانگی دارند تعداد 110 هزار مشترک کد QR دریافت کرده اند و به صورت الکترونیکی صدقات خود را پرداخت میکنند.

بابایی گفت: در سال گذشته و سه ماهه ابتدایی امسال از طریق این صندوق ها مبلغ 200 میلیون تومان جمع آوری شده است و نزدیک به 6هزار مشترک با صندوق های قدیمی داریم که باید از حالت سنتی خارج شوند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار