مدیر کل کمیته امداد گلستان :

مدیر کل کمیته امداد امام حمینی استان گلستان گفت: سال گذشته گلستانی ها مبلغ 34 میلیارد تومان بسته های گوشت قربانی از محل نذورات مردمی اهدا شد.

34 میلیارد تومان نذورات قربانی سال گذشته /بهره مندی 360 هزار خانوار تحت حمایت از پرداخت زکات

به گزارش خبرنگار گلستان 24 ، عیسی بابایی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: تعداد 10 دام سنگین گاو و شتر ، 3هزار و 400 دام سبک و 138 کیلو گوشت از محل نذورات سال گذشته مردم استان تحویل خانواده های نیازمند شد که ارزش آن 34 میلیارد تومان بود.

وی افزود: امسال نیز برآورد میکنیم بتوانیم بیش از 50 میلیارد تومان نذورات مردمی را در بین نیازمندان در مراسم عید قربان توزیع کنیم .

بابایی ادامه داد: 400 پایگاه جمع آوری نذورات مردمی در این روز بر پا است که از این تعداد 20 پایگاه توسط ادارات شهرستان ها و 80 پایگاه توسط مراکز نیکوکاری نذورات و هدایای مردمی را جمع آوری میکنند.

وی گفت: ایجاد قربانگاه ها در 7 شهرستان اعم از اهل تسنن و تشیع برای ذبح بهداشتی و ارسال آن با خودروهای یخچال دار در نظر گرفته شده است بیش از 50 راس دام سبک و سنگین طبق برنامه در آنها ذبح خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد  امام خمینی گلستان با بیان اینکه استان به لحاظ وجود اقوام اهل تسنن در زمینه پرداخت زکات جزو استان های نمونه و مطرح کشور محسوب می شود، اظهار کرد: سال گذشته 86 میلیارد تومان از هم مردم استان جمع آوری شده است از این مبلغ 659 مورد جهیز یه، 220 مورد هزینه درمانی ، 242 مورد هزینه تحصیلی و 56 مورد برای  آزادی زندانیان هزینه شده است و 13 مورد مسکن برای خانواده های تحت پوشش احداث شده ، 10 مورد مرمت و بازسازی شده و 350 هزار بسته معیستی بین خانوده های نیازمند نیز توزیع شده است.

بابایی بیان کرد: در همین راستا 360 هزار خانواده نیازمند از محل این زکات ها بهره مند شدند که بر طبق آمارها 60 درصد زکات دهندگان گلستانی اهل تسنن هستند.

وی افزود: مبلغ 4 میلیارد و 500 میلیون  نیز از محل دریافت زکات ها در رابطه با اجرای 20 طرح عمرانی هزینه شده است.

بابایی تصریح کرد: در 977 روستا شورای زکات تشکیل شده است که زکات های جمع آوری شده در هر روستا برای مردم همان روستا  هزینه می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان اظهار کرد: یکهزار و 450 عامل اقتصادی و یکهزار و 80 مبلغ در شورای زکات همکاری می .کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 81 هزار خانواده نیازمند تحت پوشش کمیته امداد استان هستند  که در سه ماهه ابتدایی امسال یکهزار و 320 میلیارد ریال برای آنان هزینه شده است.

بابایی گفت: با توجه به اینکه تورم فعلی و مشکلات معیشتی گریبان بسیاری از خانواده های نیازمند را گرفته است کمیته امداد در راستای حمایت های خود از مددجویان بر اساس تخصیص اعتبار صورت گرفته مبلغ 30 میلیارد تومان برای ودیعه مسکن و وام های قرض الحسنه اختصاص داده شد که توانستیم تا 50 میلیون تومان هم به این خانواده ها از طریق دریافت وام مساعدت برسانیم.

وی بیان کرد: در حوزه درمان نیز همه مددجویان تحت پوشش این نهاد تا سقف در نظر گرفته شده برای درمان، بستری و حتی درمان بیماری های خاص تحت گوشش کامل این نهاد هستند اما در برخی موارد که ممکن است دارو وارداتی باشد و یا برای خرید تجهیزات بیمارستان و جراحی مددجویان باید مابه التفاوتی را پرداخت کنند که بازهم بعد از مراجعه به این کمیته امداد می توانند آن مبلغ پرداختی مابه التفاوت را دریافت کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال یکی دیگر از برنامه های این دستگاه حمایتی جهت خودکفایی این خانواده ها است، اظهار کرد: دولت برای امسال تعهد 50 درصد تامین اشتغال مددجویان را  برای 12 هزار و 500 شغل تقبل کرده است که این رقم در سال گذشته 9 هزار و 500 فرصت شغلی بوده و در استان 116 درصد تحقق پیدا کرده است.

وی افزود: در  همین راستا سال گذشته 290 میلیارد تومان از محل تبصره 16 به مددجویان برای تسهیلات اشتغالزایی نیز پرداخت شده است .

بابایی ادامه داد: امسال نیز با حمیات مجلس و دولت از مددجویان برای اجرای تعهد 50درصدی این تسهیلات نسبت به سال گذشته 2 و نیم برابر شده است و مبلغ 650 میلیارد تومان تعهد ما است که بتوانیم آن را برای 12 هزار و 500 فرصت شغلی اعلام شده به اجرا درآوریم.

وی یکی از مشکلات مددجویان را مشکل تضامین عنوان کرد و گفت: این نهاد همه تلاش خود را برای رایزنی با بانک ها برای آسان گرفتن تضامین برای خانواده های نیازمند تحت پوشش انجام میدهد و تا کنون از هیچ پیگیری و حمایتی  کوتاهی نکرده ایم.

بابایی گفت: اگر چه کمیته امداد صندوق ضمانت را برای ضمانت وام ها تدارک دیده است اما اعتبار این صندوق اندک است.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار