رییس خانه مطبوعات گلستان:

رییس خانه مطبوعات استان گلستان گفت: در استان گلستان خبرنگاری یک شغل محسوب نمی شود و بسیاری از فعالان این حوزه با مشکلات زیادی از جمله بیمه و دستمزد دست به گریبان هستند.

خبرنگاری در استان یک شغل محسوب نمی شود/نیازمند بازنگری در  قوانین هستیم

به گزارش خبرنگار گلستان 24، هادی علمدار عصر امروز در نشست خبری کارگروه تخصصی رسانه و مطبوعات که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار شد، اظهار کرد:  رسانه های استان به لحاظ محتوایی بسیار ضعیف شده اند و یکی از دلایل آن این است بسیاری از این رسانه ها توانمندی اقتصادی برای پرداخت دستمزد و استخدام نیروی حرفه ای ندارند.

وی افزود: همچنان بسیاری از اصحاب رسانه در رابطه با بیمه تامین اجتماعی مشکل دارند و این مساله هر روز آنان را با چالش مواجه می کند.

علمدار گفت: در حوزه قوانین نیازمند بازنگری هستیم.

وی افزود: در قانون برای بخش بیمه، فقط قوانین مربوط به چاپ و نشر داریم اما نام خبرنگاری جایی در قوانین ندارد و همین مساله موجب شده تا هرزگاهی بیمه آن دسته از خبرنگارانی که چند سالی است بیمه دارند بنا به دلایلی  قطع و یا دچار مشکل ادارای می شود.
علمدار بیان کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا برخی اختیارات برای رفع مشکلات بیمه ای و دیگر مسائل مربوط به تائیدیه خبرنگاران را به ارشاد گلستان واگذار کند تا مشکلات آنان در انجام کارهای اداری سریعتر و بدون گذرهز هفت خان رستم وزارتخانه حل و فصل شود.

وی گفت: بدون شک ارشاد گلستان به مسائل خبرنگاران و بررسی وضعیت تائیدیه آنان بسیار واقف تر است  تا افرادی که دور از این استان در وزارتخانه تعیین صلاحیت انجام می دهند. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار