مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور عنوان کر د؛

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور گفت: متاسفانه سازمان برنامه و بودجه استان حمایت کافی از انتقال خون استان نمی کند و کم مهری های مداوم، این اداره کل را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

کم مهری سازمان برنامه و بودجه استان به انتقال خون/ فقدان سردخانه در استان فاجعه است/ انتقال خون گلستان در بدترین وضعیت بودجه ای

دکتر مصطفی جمالی عصر امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گلستان 24، اظهار کرد: در عجبم از اینکه استان های همجوار گلستان و حتی برخی استان های محروم تر وضعیتی بهتر از گلستان دارند.

وی افزود: تهیه یک اتوبوس سیار خونگیری برای شهرها کوچکتر و روستاهای استان بسیار ضروری است که استاندار گلستان باید ورود جدی به این مساله داشته باشد.

دکتر جمالی گفت: مساله دیگر بحث فقدان سردخانه فراوده های خونی در استان است که این مساله برای گلستان یک فاجعه است و باید از مدیران برنامه وبودجه استان سوال کرد که چرا باید یک استان با چنین ظرفیتی دارای سردخانه نباشد و کم کاری در این زمینه که با سلامت مردم در ارتباط است هیچ توجیهی ندارد و این در حالی است که بیشتر مراکز انتقال خون در کشور دارای سردخانه هستند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور با انتقاد از وضعیت بودجه ای انتقال خون در گلستان، بیان کرد: گلستان دربین 31 استان کشور در رابطه با تخصیص بودجه برای ارتقای سطح کیفی اداره کل انتقال خون در بدترین وضعیت قرار دارد و مسولان استانی باید چاره ای اساسی برای برون از این وضعیت بیندیشند.

وی در ادامه افزود: اگر چه امروز در نشستی که با استاندار و معاون برنامه و بودجه و نماینده مردم گرگان داشتم اکیدا بر این مسایل و کمبودها تاکید کردم اما احساس میکنم گوش شنوایی برای اصلاح بودجه انتقال خون و رفع کمبودها و توجه به آن وجود ندارد.

دکتر جمالی گفت: در بیشتر استان ها بودجه انتقال خون ها را 35 تا 60درصد افزایش داده اند و هنوز این اتفاق در گلستان رخ نداده است.

وی اظهار کرد: این اداره کل حتی در تامین نیازهای اهدای کنندگان خون هم می ماند و برای تهیه آبمیوه اهدا کننده نیز مجبور است از پرداخت به موقع حقوق پرسنل خود بزند.

دکتر جمالی گفت: اقلام مصرفی و هزینه نگهداری تجهیزات در مراکز انتقال خون بسیار بالا است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گویا اینها را نمی بیند.

وی افزود: من در نشست با مسولان استانی کلمه پیگیری را شنیدم اما در عمل باید دید چه می کنند.

دکتر جمالی بیان کرد: هر استانی که مدیر برنامه و بودجه آن توجه بیشتری به مسایل انتقال خون دارد همان استان در بهترین وضعیت قرار گرفته و من احساس میکنم برنامه و بودجه استان اعتقادی به توسعه مرکز انتقال خون ندارد.

وی افزود: ما در حال از دست دادن نیروهایمان در استان هستیم و بهتر است مسولان بدانند که پرسنل انتقال خون سربازان گمنام سلامت هستند که همانند پرستاران همیشه در معرض خطرات بیماری قرار دارند.

مدیر عامل انتقال خون کشور تصریح کرد: کاری نکنید که مرکزی که سال گذشته سه روز ذخیره خونی داشت و حالا با تلاش کارمندانش به 10 روز رسیده دچار چالش بی برنانگی و عدم حمایت شود.

وی افزود: به رغم پیگیری های متعدد من هنوز عزم جدی در برنامه و بودجه استان برای ارتقای سطح کیفی انتقال خون گلستان ندیدم.

دکتر جمالی گفت: چنانچه یک اتوبوس سیار در اختیار این مرکز قرار بگیرد و مشکلات توسعه ای آن حل شود تا 5 سال آینده این مرکز دراستان هیچ مشکلی نخواهد داشت.

گفتنی است مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور به همراه دکتر بلوچی معاونت این سازمان در سفر دور روزه به استان  مسائل و مشکلات پایگاه های انتقال خون گلستان و کارمندان را پیگیری می کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار