مدیر عامل انتقال خون کشور:

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور گفت: در 10 سال اخیر وضعیت اداره کل انتقال خون گلستان متناسب با تخت های بیمارستانی و توسعه فضاهای درمانی رشد نکرده است.

انتقال خون گلستان متناسب با تخت های بیمارستانی رشد نکرده است/ فرسودگی دستگاه ها در کل کشور/ نصب یک دستگاه جدید در مرکز گلستان

دکتر مصطفی جمالی در گفتگو با خبرنگار گلستان 24 در گرگان با بیان این مطلب اظهار کرد: در بسیاری از شهرهای کشور متناسب با  توسعه فضاهای درمانی مراکز انتقال خون آنها نیز به لحاظ پرسنل متخصص و ساختمان ها  و میزان اعتبار رشد پیدا کرده است و این در حالی است که گلستان از این رشد عقب مانده است.

وی افزود: اگر چه دستگاه های تمامی مراکز انتقال خون در کشور فرسوده هستند و باید به سرعت جایگزین شوند اما استانداری ها و برنامه بودجه بسیاری از استان های کشور به بخش اعتبار بخشی به این مراکز توجه ویژه ای نشان می دهند که متاسفانه به این مساله مهم در استان زیاد توجه نشده است. 

دکتر جمالی گفت: برخی از این دستگاه ها تولید داخل هستند و برخی دیگر وارداتی که به دلیل وجود تحریم ها آن دسته از شرکت های داخلی که دستگاه ها را تولید می کنند نیز دیگر قادر به ادامه کار نیستند و بعضا تعدادی از آنها تعطیل یا نیمه تعطیل هستند.

وی ادامه داد: تا هفته آینده یک دستگاه غربالگری که یکی از دستگاه های مهم  این سازمان به شمار می رود در مرکز استان نصب و راه اندازی می شود و گلستان را از اتکاءبه مازندران مستقل  می کند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور تصریح کرد: همواره در تمامی سفر ها به استان های کشور اعلام کرده ام چنانچه برنامه و بودجه هر استانی از مراکز انتقال خون حمایت کرده و اعتبار خوبی برای آنها در نظر بگیرد ، تحهیز پایگاه ها را بر عهده میگیریم .

وی افزود: در برخی استان ها تمامی مسائل مربوط به انتقال خون در همان استان حل و فصل می شود، چطور به گلستان که می رسد مساله اعتباری پیش می آید .

دکتر جمالی اظهار کرد: این استان ظرفیت بسیار خوبی در رابطه با خون دهی از سوی مردم دارد و نباید غفلت ها موجب شود تا میزان ذخایر خونی کاهش یابد چرا که ممکن است هر لحظه به دلیل کمبود ذخایر یک بیمار نیازمند جان خود را از دست بدهد. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار