مدیر عامل انتقال خون کشور:

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور با انتقاد از فقدان پایگاه های سیار خونگیری در استان گفت: مسئولان استان در این زمینه ضعیف عمل کرده اند و باید هر چه سریعتر نسبت به راه اندازی این اتوبوس ها بخصوص برای جوامع روستایی توسط انتقال خون استان اقدام عاجل انجام دهند.

گلستان در بحث راه اندازی اتوبوس های سیار انتقال خون ضعیف عمل کرده است/ روستاها نیازمند پایگاه سیار هستند

دکتر مصطفی جمالی ظهر امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گلستان 24، اظهار کرد: بودجه راه انداز ی اتوبوس های پایگاه انتقال خون که کار خونگیری سیار را بر عهدا دارند باید از بودجه استانی خریداری و تامین شوند و خرید آنها از بودجه کشوری و یا سازمان خارج است.

وی افزود: با توجه به اینکه این مساله مدتی است به عنوان یکی از دغدغه های مدیریت انتقال خون استان مطرح شده اما مسئولان حوزه استانی از جمله برنامه و بودجه نسبت به این رویداد مهم توجه چندانی نداشته اند و امید داریم در این سفر به دستاورد خوبی در زمینه تامین این اتوبوس ها برسیم.

دکتر جمالی گفت: چنانچه استان بودجه تهیه اتوبوس های سیار را تامین کند قول می دهیم آنها را با بودجه سازمان تجهیز کنیم .

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت زیادی از مردم استان در روستاها زندگی می کنند وجود پایگاه های سیار خونگیری برای استان بسیار مهم است چرا که بسیاری از روستائیان به دلیل دسترسی نداشتن  به این پایگاه ها و دوری مسیر از رفتن به پایگاه های شهری امتناع می کنند و همین مساله موجب شده تا بخش زیادی از جمعیت استان که می توانند در سلامت  هم استانی های خود نقش داشته باشند از لیست اهدا کنندگان خارج شوند.

گفتنی است،چندی پیش فاطمه محمدی، مدیر کل انتقال خون استان به رسانه ها اعلام کرده بود که گلستان نیازمند راه اندازی ۲ واحد سیار اتوبوس خونگیری با ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در مناطق فاقد پایگاه ثابت انتقال خون است. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار