مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان با اشاره به روند روزافزون ابتلا به کرونا در استان و ضرورت گسترش هر چه بیشتر ایمنی برابر این ویروس گفت: همزمان با ماه محرم ایستگاه‌های واکسیناسیون در هیات‌ها و تجمع عزاداران حسینی گلستان راه‌اندازی شد.

امکان تزریق واکسن کرونا در هیات‌های عزاداری گلستان فراهم شد

به گزارش گلستان 24، علی باقری اظهار کرد: فعالیت ایستگاه‌های واکسیناسیون کرونا در مکان‌های با تجمع بیشتر عزاداران حسینی تا پایان ماه مبارک محرم فعال خواهد بود.

وی افزود: مردم گلستان علاوه بر ۱۶ مرکز تجمیعی ویژه واکسیناسیون کرونا که در ۲ شیفت صبح و بعد از ظهر تا ساعت ۱۸ فعال است می‌توانند در حین عزاداری برای تزریق واکسن کرونا به این ایستگاه‌ها نیز مراجعه کنند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان ادامه داد: روزانه حدود ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ نوبت واکسن کرونا در مراکز تجمیعی تزریق می‌شود.

وی گفت: گلستان حدود یک میلیون و ۹۹۰ هزار نفر جمعیت شامل یک میلیون و ۵۲۹ هزار واجد شرایط دریافت واکسن کرونا دارد که تاکنون یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۶۲۲ دُز نوبت اول واکسن کرونا برای ۹۴.۴ درصد آنان تزریق شد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان این عدد را برای نوبت دوم تزریق واکسن کرونا در گلستان یک میلیون و ۳۰۳ هزار و ۶۷۹ دُز معادل ۸۵.۳ درصد جمعیت استان اعلام کرد و اظهارداشت: مراجعه مردم استان برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا به نسبت نوبت‌های اول و دوم کم است به طوری که تاکنون فقط ۵۳۶ هزار و ۲۳۳ نفر معادل ۴۰.۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال و ۳۵.۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال این نوبت را تزریق کردند.

باقری افزود: همچنین تاکنون ۲۳ هزار و ۲۷۰ نفر از مردم بالای ۱۸ سال استان گلستان که ۶ ماه از تزریق نوبت سوم واکسن کرونا آنان گذشته برای دریافت نوبت چهارم این واکسن به مراکز بهداشت مراجعه کردند.

در آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد کرونا ۱۰ شهرستان گرگان، گمیشان، کردکوی، بندرگز، بندرترکمن، علی آبادکتول، کلاله، مینودشت، گالیکش و آق‌قلا در وضعیت قرمز قرار گرفتند و همچنین وضعیت شیوع کرونا در آزادشهر، گنبدکاووس و مراوه تپه نارنجی و پرخطر شده و رامیان تنها شهر با وضعیت زرد و نسبتا پرخطر است.

طبق اعلام آمار دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حال حاضر ۳۷۴ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که از این تعداد حال ۲۵ نفر وخیم است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار