فرماندار گرگان:

فرماندار گرگان گفت: موکب بزرگ جاماندگان اربعین حسینی از 20 تا 27 شهریورماه در گرگان برپا می‌شود.

موکب بزرگ جاماندگان اربعین حسینی در گرگان برپا می‌شود/ اعلام آمادگی اهل‌سنت برای برپایی موکب

به گزارش گلستان 24، عیسی پایین‌محلی در جلسه هماهنگی برپایی موکب جاماندگان اربعین در شهر گرگان که با حضور جمعی از مسئولان و دست‌اندرکاران برپایی این موکب برگزار شد، با بیان اینکه شرکت در مجالس و محافل اهل بیت (ع) به‌ویژه امام حسین (ع) و همچنین ایام اربعین فرصتی برای پالایش اخلاقی و روحی انسان‌ها است، اظهار کرد: این ایام فرصتی است تا خود را از ناخالصی‌ها نجات دهیم و از مسیر باب الحسین (ع) مقرب درگاه الهی شویم.

فرماندار گرگان درباره برپایی موکب جاماندگان اربعین حسینی گفت: سال گذشته 60 موکب در ایام اربعین برپا شد که نزدیک به 12 میلیارد تومان از کمک‌ها و نذورات مردمی صرف پذیرایی و اطعام شرکت‌کنندگان در این مراسمات شد و امسال خوشبختانه تعداد موکب‌‌های بیشتری برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند و بنا به گفته دست‌اندرکاران این برنامه عظیم فرهنگی، تاکنون 80 موکب ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با تأکید بر حمایت همه جانبه از برپایی موکب جاماندگان اربعین در شهرگرگان از همه دستگاه‌های خدمات‌رسان و نهادهای انتظامی و امنیتی خواست تا همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

پایین‌محلی از دست‌اندرکاران این برنامه خواست تا همه تمهیدات لازم از تأمین آب شرب، روشنایی معابر، پیش بینی فضای مناسب برای وضو و اقامه نماز، استقرار آتش‌نشانی، اورژانس، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ و ... را بیندیشند.

وی با اشاره به حضور موکبی از دانشجویان مرکز جامعه المصطفی گفت: این دانشگاه یکی از کلیدی‌ترین و بزرگترین مرکز دانشگاهی در جهان اسلام است و دانشجویانی که از کشورهای مختلف جهان در این مرکز تحصیل می‌کنند، می‌توانند سفیرانی برای ترویج فرهنگ عاشورا و جمهوری اسلامی ایران باشند.

فرماندار گرگان با بیان اینکه امسال برادران اهل سنت نیز موکبی در این مسیر برپا خواهند کرد، گفت: از ظرفیت عظیم اربعین حسینی باید برای تقویت وحدت و انسجام جبهه اسلام و مسلمین بهره گرفت.

گفتنی است موکب بزرگ جاماندگان اربعین حسینی در خیابان حدفاصل چهارراه شهید رجایی به سمت بلوار شهید کلانتری (کمربندی) از تاریخ 20 تا 27 شهریورماه برپا خواهد بود و از ساعت 16 تا 23 هر شب میزبان عزاداران حسینی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار