مسئول سنجش سوادآموزی شهرستان کلاله از بی سوادی ۴ هزار و ۶۵۴ نفر از اولیای دانش آموزان شهرستان کلاله خبر داد.

وجود بیش از 4 هزار بی سواد در کلاله

به گزارش گلستان 24، دردی‌ پور در گفتگویی اظهار داشت: از بین 7 هزار و 233 اولیای دانش‌آموزان در کلاله که در سامانه سوادآموزی ثبت شده اند پس از پالایش و استعلام از ادارات بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، ثبت احوال و دیگر ادارت دخیل  مشخص شد که 4 هزار و 654 نفر بی‌سواد هستند و باید تحت آموزش قرار بگیرند.

وجود بیش از 4 هزار بی سواد در کلاله

وی افزود: در مجموع  و پس از پالایش مشخص شد که 4 هزار و 654 نفر بی‌سواد، 715 نفر کم سواد، 495 نفر با سواد، 30 نفر فوتی، 31 نفر بالاتر از 51 سال، 39 نفر معلول و مابقی خارج از دسترس هستند.

مسئول سنجش سوادآموزی شهرستان کلاله بیان کرد: در افراد 10 تا 21 سال  نیز جمع کل افراد موجود در سامانه 117 نفر بود که  پس از پالایش و استعلام از ادارات بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، ثبت احوال و دیگر ادارت دخیل  مشخص شد 82 نفر معلول ذهنی آموزش‌ناپذیر، یک نفر فوتی، یک نفر کودک بدسرپرست، 18 نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمنی(ره)، 3 نفر بی‌سواد و مابقی خارج از دسترس هستند.

وی ادامه داد: سال گذشته 480 نفر دوره سوادآموزی، 104 نفر دوره تحکیم و 243 نفر دوره انتقال یا کلاس ششم را گذراندند.

دردی‌پور افزود:  زمینه ادامه تحصیل برای همه این سوادآموزان مهیا است و ثبت نام برای سال 94 آغاز شده است.

وی گفت: اولویت‌های  پیش روی اداره سوادآموزی به ترتیب شامل  طرح با سواد کردن اولیای دانش آموزان، طرح با سواد کردن افراد 10 تا 20 سال بازمانده از تحصیل، طرح انسداد مبادی ورودی بی‌سوادی و طرح آموزش افراد بی‌سواد مطلقه 10 تا 49 سال جامعه هدف می‌شود.

دردی‌پور تاکید کرد: آموزش به بی‌سوادان توسط مربیان و آموزش‌دهندگانی که از سوی موسسات و شرکت های خصوصی معرفی شده‌اند انجام می‌شود./کلاله خبر

ارسال نظر

آخرین اخبار