جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گنبدکاووس به ریاست حمید گوکلانی معاون امور عمرانی فرمانداری گنبد کاووس و با حضور دهیاران ، شوراها و سایر نهادها در خصوص مصوبات ساخت وسازهای غیرمجاز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گنبدکاووس

به گزارش گلستان 24، حمید گوکلانی معاون امور عمرانی فرمانداری گنبد کاووس در این جلسه اظهار داشت: دهیاران و شوراهای روستا به عنوان خط مقدم مقابل با ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی زراعی هستند.

وی افزود: ما باید با همکاری دستگاه های متولی، نیروی انتظامی و حوزه مقاومت بسیج از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری و اجازه تخلفات ساختمانی را ندهند.

گوکلانی تصریح کرد: با توجه به نقش کارشناسان فنی در جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها، آنها موظفند در ساعات کار قانونی خود در محل کار خود حضور یافته و از فعالیتشان به دستگاه های متولی گزارش دهند.

معاون امور عمرانی فرمانداری گنبد کاووس افزود: دستگاه های خدمت رسان به هیچ عنوان نباید خدماتی به متخلفین ما اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده اند ارائه دهند. چون این امر کاملا غیر قانونی می باشد.

وی تاکید کرد: در داخل روستاها، دهیاران و در خارج شهر و روستا،بخشداران وظیفه دارند ما نظارت و کنترل لازم را بر ساخت و سازها داشته باشد تا خلافی در این زمینه رخ ندهند.

کوگلانی با اشاره به موارد زیر به مهم ترین عملکرد مدیریت عمرانی شهرستان پرداخت:

 - برگزاری جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان در بازه های زمانی حداکثر 3ماهه و برگزاری جلسات اضطراری در صورت نیاز.

- اهتمام ویژه در جهت اجرایی شدن قانون مدیریت بحران در شهرستان

- شناسایی کلیه مناطق پرخطر و مستعد خطر شهرستان، وضعیت آسیب پذیری شهرستان در زمینه مخاطرات مختلف اعم از سیل، آب گرفتگی، حریق، طوفان، زلزله، رانش، لغزش - پیگیری جهت تخصیص اعتبار لازم به منظور تکمیل پروژه های نیمه تمام مرتبط با مدیریت بحران در سطح شهرستان.

_ - تهیه بانک اطلاعات نقاط اسکان ضروری ، ماشین آلات عمرانی و خدمات سنگین و سبک بخش دولتی و غیردولتی شهرستان و انجام هماهنگی لازم به  منظور استفاده سریع و هدفمند هنگام  بروز بحران و سایر بانک های اطلاعاتی مورد نیاز.

- ارتقا بیمه اعم از بیمه محصولات کشاورزی، بیمه اموال منقول دولتی و غیردولتی، بیمه حوادث، منازل مسکونی و شهری و روستایی و... .

معاون امور عمرانی فرماندار گنبدکاووس در ادامه جلسه با اشاره به سامانه راهبر اظهار کرد: راه اندازی سامانه مدیریت ساخت و ساز روستایی (راهی) گام مهم برای ارائه و توسعه خدمات الکترونیکی است..

وی تصریح کرد: به منظور تعیین دسترسی متقاضیان و ناظران نظام فنی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی راه اندازی شده است.

خبرنگار: مائده عباسی

ارسال نظر

آخرین اخبار