معاون راهداری سازمان راهداری :

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری کشور گفت: سالیانه حدود هفت درصد از تولید ناخالص کشور برای ایمنی به ویژه در حوزه تصادفات و تلفات جاده‌ای اختصاص می‌یابد در حالی که این اعتبارات باید صرف عمرانی و زیرساخت‌ها شود.

۷ درصد تولید ناخالص کشور صرف ایمنی راه‌ها می‌شود

به گزارش گلستان 24، خداد مقبلی روز سه‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اظهار امیدواری کرد همه دستگاه ها به این سازمان کمک کنند تا با همکاری بیشتر خواسته به حق جامعه و دست اندارکاران برای ایمنی جاده‌ها تقویت شود.

وی با اشاره به اقدامات فیزیکی برای ایمنی شبکه جاده ای کشور گفت: در کنار این اقدامات باید در حوزه فرهنگ سازی ترافیکی تلاش کرد.

مقبلی خاطرنشان کرد: ظرفیت بسیار خوبی از جمله وجود شورای ترافیکی در استان ها وجود دارد که باید در راستای اقدامات فرهنگی با برنامه‌ریزی و اجرای آن، تصادفات و تلفات جاده‌ای را به کمترین حد رساند.

وی خواستار حساس شدن دستگاه های مرتبط برای رفع این معضل و ممانعت از هدر رفت اعتبارات کشور شد.

به گفته وی تاکنون از ۳ هزار نقطه پرحادثه شناسایی شده در شبکه های ارتباطی کشور ۵۰۰ نقطه اصلاح شده و بقیه با تخصیص اعتبار مطابق اولویت اصلاح می‌شود.

 تاکید بر تحقق وعده های دولت سیزدهم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان هم در این جلسه گفت: همه باید تلاش کنیم وعده‌های دولت در بخش‌های گوناگون از جمله در حوزه شبکه های ارتباطی عملیاتی شود.

سیدمحمدرضا سیدالنگی افزود: سفر چندی قبل اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و همچنین نایب رییس مجلس شورای اسلامی به استان، مصوباتی داشت که باید در حوزه راهداری با جدیت پیگیری و عملیاتی شود.

وی همچنین بر رفع نقاط پرحادثه در محورهای استان تاکید کرد و گفت: تاکنون ۸ دوربرگردان استاندارد در رفع حادثه رانندگی در محورهای استان به بهره‌برداری رسید.

تاکید بر استفاده از ظرفیت های در اختیار برای شتاب در توسعه راههای گلستان

مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان هم گفت: از همه ظرفیت‌های موجود برای توسعه زیرساخت های راه ارتباطی استان استفاده خواهد شد.

عادل مصدقی افزود: زمینه تحقق این هدف در دولت سیزدهم فراهم است.

وی همچنین از ایجاد شبکه همیاران مردمی در راستای رفع دغدغه های جاده ای گلستان به ویژه در مناطق روستایی خبر داد و گفت: استفاده از اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت های ارتباطی استان دیگر برنامه اصلی اداره کل است.

در این مراسم که جمعی از مدیران و فعالان حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در سالن اجتماعات کانون طه گرگان حضور داشتند، از خدمات ۱۱ سال و ۶ ماهه مهدی میقانی مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان تقدیر شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار