رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس:

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت: به منظور حفظ و ارتقای سطح سلامت دانش آموزان و جلوگیری از کم‌خونی و پیامدهای آن در این قشر، ۵۴۰ عدد قرص «آهن ویتامین D» بین دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه دوره اول و دوم این شهرستان توزیع شد.

۵۴۰ هزار قرص «آهن و ویتامین D» بین دانش‌آموزان گنبدی توزیع شد

به گزارش گلستان 24، عبدالرحیم پالیده اظهار کرد: از مجموع مکمّل‌های دارویی توزیع شده که ۲۵۰ عدد آن قرص آهن و اسید فولیک و بقیه قرص ویتامین D می‌باشد که با همکاری مرکز بهداشت و آموزش و پرورش و در قالب طرح مکمل یاری بین ۳۲ هزار دانش آموز گروه هدف در مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس توزیع شد.

وی، آهن و ویتامین D را از مهمترین نیازهای بدن بویژه گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال دانست و گفت: کمبود هر یک از این مواد عوارضی برای بدن به همراه خواهد داشت که کم‌خونی و پیامدهای ناشی از آن از دلائل کمبود آهن در بدن ست.

دکتر پالیده اضافه کرد: ویتامین D هم از اساسی‌ترین نیازهای بدن است و نقش مهم و حیاتی از جمله کمک به جذبکلسیم، فسفر، منیزیم و استحکام بخشی به بافت استخوان را برعهده دارد.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس ادامه داد: مطابق برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هرساله طرح مکمل یاری ویتامین D برای دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه ماهانه یک قرص تا ۹ ماه و مکمل‌های «فروس سلفات و اسید فولیک» به صورت هفتگی یک عدد تا چهار ماه در سطح مدارس توزیع می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح ملی را افزایش ذخایر آهن و کاهش احتمالی ابتلا به کم خونی در دختران با مصرف مکمل آهن دانست و گفت: با مصرف مکمل‌های ویتامین D در این گروه سنی احتمال ابتلا به پوکی استخوان در سنین بزرگسالی در جامعه کاهش خواهد یافت ضمن اینکه ایمنی بدن در مقابل بیماری‌های عفونی افزایش می‌یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار