مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از صدور مجوز بازگشایی برای هزار و ۶۰۰ مدرسه در استان خبر داد.

صدور مجوز بازگشایی برای هزار و ۶۰۰ مدرسه در گلستان/ ۹۴ درصد معلمان گلستانی واکسینه شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: از روز گذشته کلاس‌های درس مقطع متوسطه دوم تحصیلی (پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم) در مدارس شهری و در همه شاخه‌ها و رشته‌ها آغاز شده است.

گوهری راد گفت:  مدارسی که درخواست مجوز برای بازگشایی را در سامانه مربوطه ثبت کرده اند  و مجوز آن‌ها از طریق اداره کارگروه سلامت شهرستان صادر شده است به صورت حضوری با رعایت ضوابط بهداشتی شروع به کار کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: در سطح استان ۲ هزار و ۴۵۰ مدرسه در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند و حدود هزار و ۶۰۰ مدرسه مجوز لازم رابرای بازگشایی دریافت کردند.

او با بیان اینکه امسال ۳۸۵ هزار نفر در سطح استان دانش آموز خواهیم داشت، افزود: کلاس‌های درس مقاطع متوسطه اول (هفتم، هشتم و نهم) و ابتدایی شهری از اول آذر، حضوری برگزار خواهد شد.

گوهری راد ادامه داد: کلاس‌های درس گنجایش زیر ۱۵ نفر خواهند داشت و مدت زمان کلاس‌ها هم کاهش خواهد داشت، همچنین امکان تعطیلی و زنگ تفریح بیشتر خواهد شد و مدیر مدرسه می‌تواند برای کلاس‌های مختلف ساعت ورود و خروج مجزایی تعیین کند تا دانش آموزان در حیاط مدرسه تجمیع نکنند.

او افزود: تمام کارمندان مدارس هنوز واکسیناسیون کامل نشده اند، اما کادر اداری مدارس ۹۵ تا ۱۰۰ درصد واکسن تزریق کرده اند.

گوهری راد گفت: درصدی از معلمان ما دُز دوم  و برخی ها هم هنوز دُز اول واکسن را تزریق نکرده اند، اما برای بیش از ۹۴ درصد معلمان گلستانی واکسیناسیون انجام شده است.

او گفت: برای معلمان هم همان اتفاقی که برای کارمندان دولت بر اثر انجام ندادن واکسیناسیون رخ خواهد داد، اتفاق خواهد افتاد و امکان حضور در کلاس‌های درس را ندارند و برایشان غیبت غیر موجه محاسبه خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار