مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان:

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: در چهار شب قبل در مجموع ۸۰ هزار نفر از این جشنواره بازدید کردند و با آمار ۳۰ هزار نفری بازدیدکنندگان امشب، در مجموع بیش از ۱۱۰ هزار بازدیدکننده داشتیم.

بازدید ۱۱۰ هزار بازدیدکننده از جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌ زمین

به گزارش خبرنگار گلستان 24،  محمدجواد ساوری شب گذشته در جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌ زمین که در گرگان برگزار شده است، اظهار کرد:  پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌ زمین در این استان توانست شور و نشاط اجتماعی را در بین مردم گلستان تزریق، جاری و ساری کند.

وی افزود: البته این نشاط اجتماعی باعث شد، تا براساس آمارها و شواهد موجود در کنار هنرمندان میهمان از ۳۰ استان کشور و همچنین هنرمندان گلستانی، بازدیدکنندگانی از استان‌های همجوار داشته باشبم.

ساوری گفت: حضور وزیر کشور در مراسم افتتاحیه جشنواره نشان از اهمیت والا و بالای آن و نقش موثرش در ایجاد نشاط اجتماعی دارد.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان استان‌های شرکت کننده بنا به اظهارتشان این دوره را پررونق‌تر و غنی‌تر از دوره‌های گذشته ارزیابی کردند که ما تلاش داریم دوره‌های آتی، شرایط بهتر فراهم و ایجاد کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: تفاوت این دوره نسبت به دوره‌های پیشین، ماهیت اسمی آن و اضافه شدن واژه اقتصاد در کنار فرهنگ بود و رویکرد این جشنواره توجه بیشتر به بحث اقتصادی هنرمندان صنایع دستی و توسعه و ترویج فرهنگ صنایع دستی بود.

وی تاکید کرد: گلستان ظرفیت و پتانسیل بسیاری در هر سه حوزه کاری این اداره کل دارد که متاسفانه به علت غفلت‌های پیشین نتوانستیم از آن بهره لازم را در جهت معرفی استان برای جذب گردشگر و در نتیجه توسعه اقتصادی را ببریم.

وی تصریح کرد: یکی از این ظرفیت‌ها دیوار تاریخی و بزرگ گرگان به طول ۲۰۰ کیلومتر با قدمت بیش از ۱۶۰۰ ساله است که در دوره ساسانی بنا شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: این دیوار به عنوان یکی از سه دیوار قدیمی و بزرگ جهان، می‌توانست شرایط خوبی برای جذب گردشگران داخلی و حتی توریست‌های خارجی داشته باشد که باز هم مورد غفلت واقع شد.

ساوری افزود: در این دوره سعی داریم این دیوار را به ثبت جهانی برسانیم که شعار جشنواره امسال، گام به گام تا ثبت جهانی دیوار بزرگ و تاریخی گرگان انتخاب شده بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار