معاون اداره کل میراث فرهنگی گلستان:

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: بالغ بر ۲۳ هزار نفر از جشنواره بین المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین در گلستان بازدید کردند.

۲۳ هزار نفر از جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام دیدن کردند

به گزارش ساجد خبر، یاسر قندهاری  اظهارکرد: بعد از دو سال وقفه در برگزاری جشنواره اقوام که به دلیل ویروس منحوس کرونا رخ داد امسال شرایطی فراهم شد تا با برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره فرهنگ و اقتصاد ایران زمین میزبان همه علاقه‌مندان و هم استانی‌های عزیزمان باشیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: این جشنواره از ۱۷ تا ۲۱ آبان ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان گلستان در شهرستان گرگان در حال برگزاری است.

قندهای بیان کرد: از همه هم مردم دعوت می‌کنم از این جشنواره دیدن کنند و ما هم در تلاش هستیم بهترین شرایط را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره بیش از ۲۶۳ غرفه در قالب نمایشگاه‌های صنایع دستی، اقامت گاه‌های بوم گردی، سیاه چادرها و ظرفیت روستاهای هدف گردشگری سوغات، غذاهای سنتی به نمایش گذاشته شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان اضافه کرد: ۲۱ گروه موسیقی آیینی از سراسر کشور در این دوره از جشنواره حضور دارند که به معرفی و برگزاری موسیقی آیینی در اقوام مختلف می‌پردازند.

قندهاری گفت: برگزاری مراسم ازدواج ۱۴ زوج جوان در اقوام مختلف و اجرای هر روزه بازی‌های بومی محلی از دیگر برنامه‌های پانزدهمین دوره جشنواره اقوام است.

وی تصریح کرد: با توجه به شناسایی مه انجام شده سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش‌های مختلف در این جشنواره حضور دارند و بسته‌های مختلف سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: در روز اول بیش از ۱۰ هزار نفر و در روز دوم بالغ بر ۱۳ هزار گردشگر از جشنواره اقوام بازدید کردند و پیش‌بینی می‌شود با توجه به استقبال خوب گردشگران در شب‌های آینده تعداد بازدید کنندگان در هر شب به بیش از ۲۰ هزار نفر برسد.

قندهاری گفت: امیدواریم با برگزاری این جشنواره هم شور و نشاط اجتماعی در جامعه ایجاد شود و مردم با ظرفیت‌های گردشگری استان و سراسر کشور آشنا شوند و زمینه رونق هرچه بیشتر گردشگری در استان ایجاد شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار