استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت:اگر می خواهیم در برابر شبیخون فرهنگی دشمن حرف برای گفتن داشته باشیم باید قابلیت‌های خود را افزایش دهیم که یکی از راه‌های آن حمایت از برگزاری رویدادهای ملی در حوزه تولید محتوای دیجیتال است.

استفاده از ظرفیت های دیجیتال برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی‌محمد زنگانه روز چهارشنبه در مراسم آغاز چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان ، اظهار کرد: گاهی یک بازی و اپلیکشن، ابزار مناسبی برای انتقال مفاهیم است که در این شرایط باید به این حوزه بیش از گذشته توجه کرد.

وی افزود: کودکان اوقات زیادی از روز را در خانه سپری می‌کنند که برای این غنی‌کردن این اوقات از فرصت تولید محتوای دیجالت استفاده کرد و از آن برای تربیت نسل آینده کشور استفاده کنیم.

وی افزود: طبق برآوردها، بیش از ۲۵ میلیون جوان ایرانی مشغول انجام بازی ویدئویی (گیم) هستند که باید بتوانیم برای این حجم فراوان و علاقمند بازی مناسب و منطبق با فرهنگ ایرانی - اسلامی تولید کنیم.

زنگانه افزود : دشمن با استفاده از بستر فضای مجازی جنگ شناختی پیچیده علیه ایران را آغاز کرده وتلاش می‌کند یک شبکه اجتماعی در دل کشور ایجاد کند که مردم و به خصوص جوانان باید هوشیار باشند.

 در ادامه

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان هم در این مراسم با اشاره به این که فضای مجازی جزو جدانشدنی جامعه جدید است گفت: دشمن از این ابزار بهره برداری می‌کند که باید در برابر تهدید دشمن ، توان مقابله خود را با تولید محتوای مناسب و افزایش سواد رسانه‌ای ارتقا دهیم .

سرهنگ سیدموسی حسینی افزود: اگر تولید محتوا داشته‌باشیم اما مخاطب از سواد رسانه قابل‌قبول برخوردار نباشد در این فضای غبارآلود مجازی قطعا به انحراف کشیده می‌شود.

وی بیان کرد: دشمن از طریق فضای مجازی می‌خواهد ایران را کشوری منزوی، عقب مانده، ناکارآمد و ناامید نشان دهد.

چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج گلستان با حضور ۲۶ تیم و ۱۱۰ نفر از فعالان عرصه دیجیتال گلستان در گرگان آغاز به کار کرد.

این رویداد در سه بخش نرم افزار موبایلی و بازی موبایلی و پویانمایی برگزار می شود.

مسئول بسیج فضا مجازی استان گلستان گفت: امسال در حالی ۲۶ تیم در این رویداد با هم رقابت می‌کنند که در سال اول برگزاری، ۶ تیم حضور داشتند.

رضا روشنی ادامه دادافزون بر ۱۱۰ نفر از برگزارکنندگان و عوامل داوری در این رویداد حضور دارند و این استقبال نشان می دهد که برای جوانان و جامعه دانشگاهی موضوع تولیدات دیجیتال حائز اهمیت است.

مسوول سازمان فضای مجازی بسیج گلستان گفت : ۲۶ گروه با ۱۱۰ نفر در چهارمین رویداد تولید محتوای بسیج استان در ۳ بخش نرم افزار موبایل، بازی موبایل و پویانمایی با موضوع های مختلف به رقابت پرداختند.

وی شناسایی استعداد جوانان، معرفی ، حمایت از آنان در حوزه کسب و کار و کار آفرینی و بصیرت افزایی در جامعه از جمله اهداف این رویداد در استان برشمرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار