رامیان با حدود ۹۰ هزار نفر جمعیت تنها ۳۱ تخت بستری فعال برای ارائه بخشی از خدمات درمانی به بیماران دارد و به گفته رییس شبکه بهداشت و درمان آن مردم این شهرستان مجبور به تردد به سایر شهرهای شرق استان گلستان هستند.

۳۱ تخت بستری جوابگوی جمعیت ۹۰ هزار نفری رامیان نیست

به گزارش گلستان 24، مدیر شبکه بهداشت و درمان رامیان اظهارداشت: هم اینک بخشی از خدمات درمانی با حضور چرخشی پزشکان متخصص در بیمارستان ۴۰ تختخوابی خان‌ببین که فعلا ۳۱ تخت بستری فعال دارد به بیماران ارائه می‌شود که این تعداد تخت جوابگوی نیاز مردم شهرستان نیست لذا درخواست ارتقای این مرکز درمانی به ۶۴ تختخواب در نشست کمیسیون ماده ۲۰ وزارت بهداشت مصوب شد و در انتظار تامین منابع اعتباری در این رابطه هستیم. 

دکتر سعیدی افزود: در این بیمارستان با حضور چرخشی پزشکان متخصص زنان و زایمان، اعصاب و روان، جراح عمومی و جراح سوختگی، سونوگرافی، داخلی و کودکان خدمات ارائه می‌شود اما به غیر از ۱۹ پزشک عمومی فعال، هیچ پزشک متخصصی در شهرهای «رامیان، خان‌بیین، دلند و تاتار علیا» مطب ندارد.

وی بیان کرد: هم اکنون فقط در بیمارستان «خان‌ببین» اقدامات اورژانس و پذیرش غیرجراحی انجام می‌شود و در صورت نیاز به جراحی بیمار به بیمارستان‌های گنبدکاووس و علی‌آبادکتول اعزام خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رامیان گفت: کمبود پزشک متخصص در کل کشور وجود دارد و استان گلستان هم از این نظر مجزا نیست اما در صورت افتتاح بیمارستان ۹۱ تختخوابی رامیان، پزشکان متخصص به طور ثابت در این شهرستان مستقر می‌شوند و نگرانی مردم از خطرات تردد به سایر نقاط و افزایش هزینه‌ها برای دریافت خدمات درمانی کاهش خواهد یافت.

سعیدی از فعالیت ۳۹ خانه بهداشت و هشت مرکز جامع سلامت در رامیان خبر داد و اظهارکرد: عملیات ساخت مرکز جامع سلامت «دارکلاته» آغاز شده و ساخت مراکز جامع سلامت شهری «خان‌ببین» و «تاتارعلیا» هم بعد از اخذ پروانه شروع می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار