مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: خدمت و کار در مجموعه مراکز توانبخشی با هیچ کار و ارزش ریالی قابل مقایسه و عوض کردن نیست.

خدمت در مراکز توانبخشی معلولین با هیچ ارزش ریالی قابل مقایسه نیست

به گزارش گلستان 24، حسینعلی خواجه‌مظفری روز چهارشنبه در بازدید از مرکز توانبخشی شبانه‌روزی باب‌الحوائج پسران در گرگان به همراه جمعی از مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه این اداره‌کل در استان، اظهارداشت: افرادی که در چنین مراکزی کار می‌کنند، کار بزرگ و ارزشمندی و واقع یک مدل عبادت به درگاه خدا انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: در این کار، پول هیچ معنایی ندارد و مسائل و مشکلاتی که مطرح شده، کوچک و ناچیز محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مشکلاتی که چنین مراکزی دارند که مربوط به حوزه‌های وابسته به این اداره کل یا وزارتخانه باشد، به شخصه پیگیر خواهم شد تا حداقلی گام کوچکی در این مسیر خدمت برداشته باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: چنانچه مشکلات درون دستگاهی از زیرمجموعه این اداره کل قابل حل شدن باشد، از طریق دستورات درون دستگاهی مرتفع و برطرف خواهیم کرد.

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با توجه به مصوبه اخیر مبنی بر افزایش یارانه مددجویان، تاکنون مبلغی پرداخت نشده و همچنین مصوبه جدید هم ابلاغ نشده است.

عارف کیانی در این بازدید اظهارداشت: البته به ظاهر قرار است مابه‌التفاوت افزایش یارانه که باید از ابتدای سال محاسبه شود، در ۲ قسط به حساب مراکز واریز شود که انتظار داریم، بانک‌ها همکاری و تعامل لازم را در این زمینه داشته باشند.

سه هزار و ۹۰۰ نفر از معلولین تحت پوشش بهزیستی استان گلستان دارای معلولیت شدید هستند

وی تصریح کرد: وضعیت گلستان با توجه به وجود ۵۴ هزار و ۱۴۲ معلول، متناسب با میانگین کشوری است.

وی افزود: از مجموع معلولین در استان ۳۷ هزار و ۱۴۳ نفر مستمری‌بگیر هستند که تعداد پنج هزار و ۱۴۱ نفر هم پشت نوبت قرار دارند تا به این جمع اضافه شوند.

کیانی گفت: از مجموع معلولین تحت پوشش بهزیستی استان، سه هزار و ۹۰۰ نفر دارای معلولیت شدید هستند.

مدیر مرکز شبانه‌روزی معلولین باب‌الحوائج گرگان و نماینده هیات مدیره انجمن مراکز توانبخشی کشور گفت: مرکز باب‌الحوائج همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) در سال ۱۳۷۷ تاسیس و راه‌اندازی شد و ظرفیت اسمی آن ۱۳۷ نفر است.

یونس سدنی با بیان اینکه ۱۲ نفر از افراد حاضر در این مرکز مجهول‌الهویه هستند، اظهارداشت: همه نیازهای بخش‌های یک مرکز شبانه‌روزی اعم از پزشک عمومی، متخصص و فوق‌تخصص، پرستار، کاردرمان و غیره در این مرکز وجود دارد و حتی ۱۵ نفر از این افراد پرستار با مدرک تحصیلی مرتبط هستند.

وی بیان کرد: یارانه‌ای که پیش از مصوبه چند روز قبل پرداخت می‌شد، بسیار ناچیز بود و یارانه مصوب شده که هنوز هم پرداخت نشده و حتی ابلاغ نشده، تنها به اندازه غذای روزانه یک مددجو است.

وی تصریح کرد: البته یارانه پرداختی برای مراکز روزانه هم بسیار اندک است و جوابگوی نیاز آنها نیست. (براساس آخرین مصوبه مربوط به یارانه مددجو، در مراکز شبانه‌روزی و روزانه به ترتیب ۳۵ میلیون ریال و ۱۸ میلیون ریال برای هر مددجو در نظر گرفته شده است).

مدیر مرکز شبانه‌روزی معلولین باب‌الحوائج گرگان گفت: یک مددجو مستقر در مراکز شبانه‌روزی در ماه ۱۵۷ میلیون ریال هزینه دارد، در حالی که تنها یک پنجم آن پرداخت می‌شود.

سدنی ادامه داد: در پرداختی به ۶۲ پرسنل این مرکز که ۴۷ نفر از آنان بیمه هستند، با مشکل مواجه می‌شویم، به‌طوریکه دریافتی همکاران ما حدود ۴۲ میلیون ریالی در ماه است.

وی از مدیران حاضر در جلسه خواست، با توجه به جلساتی که انجمن مراکز شبانه‌روزی معلولین با مقامات ارشد کشوری از جمله رییس مجلس شورای اسلامی داشتند، مدیران نیز صدای رسای این مجموعه‌ها به سایر مسوولان و مقامات باشند.

وی یادآور شد: ما کارفرمایان در بخش دیگری از مشکلات خود با پرداخت سهم کارفرمایان برای حق بیمه پرسنل خود، مواجه هستیم، بطوری که برای هر یک از پرسنل باید ۳۰ درصد حق بیمه پرداخت کنیم و اگر این روند ادامه داشته باشد، بدون شک، مراکز توانبخشی در بخش‌های مختلف زمین‌گیر خواهند شد.

مدیر مرکز شبانه‌روزی معلولین باب‌الحوائج گرگان افزود: البته قول‌هایی مبنی بر پرداخت سهم هفت درصدی بیمه پرسنل این مراکز داده شده که نیاز است، مدیران مربوطه ضمن پیگیری این مساله، آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در قالب لایحه دولتی به مجلس برای تصویب بدهند، تا بخش زیادی از مشکلات حل شود.

در این بازدید و جلسه جمع‌بندی، مصوب شد تا بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید هر یک به پرسنل شاغل در مراکز توانبخشی اعم از روزانه و شبانه‌روزی، ماهانه به یک نفر تسهیلات با کارمزد چهار درصد پرداخت شود.

همچنین بنا شد تا بانک رفاه کارگران از محل تمرکز حساب‌های مراکز، تسهیلات مناسبی در اختیار پرسنل مراکز قرار دهد.

در این بازدید از پنج پرستار حاضر در شیفت کاری صبح امروز، به مناسب روز پرستار تقدیر و تجلیل شد و لوح تقدیر و هدیه سایر پرستاران شاغل در این مرکز، در اختیار مدیریت قرار گرفت تا در شیفت‌های بعدی به آنان اهدا شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار