مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: براثر وقوع سیل و خسارت به واحدهای تولیدی در استان بیش از دو هزار کارگر بیکار شدند.

 ۲ هزار کارگر گلستانی در سیل اخیر بیکار شدند

به گزارش گلستان 24 ؛ سعید مازندرانی شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار داشت: برای دو هزار نفر کارگر بیکار شده بر اثر سیل اخیر پرونده تشکیل شده است و با پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون از این تعداد یکهزار نفر از بیمه بیکاری برخوردار شدند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا معیشت افرادی که شغل آنها در سیل آسیب‌دیده را فراهم کنیم. قرار است به وسیله اشتغال عمومی برای بیش از سه هزار کارگر بیکار شده شغل ایجاد شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: در این طرح افرادی که به دلیل سیل کار خود را از دست داده‌اند برای رفع مسائل و مشکلات مناطق سیل‌زده به‌کارگیری می‌شوند و در قبال آن حقوق دریافت می‌کنند. دو سوم حقوق آنها را دولت و یک سوم دیگر را کارفرما پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه نگاه اسلام و انقلاب اسلامی به کارگران نگاه انسانی است، ادامه داد: نگاه اسلام و انقلاب اسلامی به کارگران نگاه ابزاری نیست. کارگران در انقلاب اسلامی یکی از دو بال تولید و توسعه هستند. اگر کارگران و کارفرمایان به عنوان دو بال تولید و توسعه در کنار هم نباشند، بخش اقتصادی دچار مشکل می‌شود.

مازندرانی گفت: کارگران باید بهره‌وری، توانمندی و نوآوری در تولید را افزایش دهند. در مقابل نیز کارفرمایان باید امنیت شغلی، رفاه کارگران و محیط مناسب برای آنها را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: کارگران باید علم، دانایی و توانمندی را به همراه تجربه، کارورزی و مهارت خود افزایش دهند. کار باید از حالت یدی و سنتی خارج شده و به دانش و دانایی محوری سوق یابد. در کنار دانش و دانایی محوری کارگران، دولت نیز باید تسهیلات ارزان قیمت، مشوق‌های بیمه‌ای و مالیاتی را فراهم کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: ما ضمن حفظ اشتغال قبلی، باید امکاناتی را برای کارفرمایان ایجاد کنیم تا آنها با فکر و سرمایه خود و حمایت دولت بنگاه‌های اقتصادی جدید براساس دانش روز و ایده نو ایجاد کنند.

مازندرانی با اشاره به مشکلات جامعه کارگری ادامه داد: درآمد، امنیت شغلی و دیگر مشکلات کارگران از مسائل روز جهان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار