مدیرعامل کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان از برگزاری طرح کانون ـ مدرسه در مدارس سراسر کشور با محوریت آموزش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی از جمله آموزش "سواد رسانه‌"خبر داد.

آموزش "سواد رسانه‌" به دانش‌آموزان ابتدایی

به گزارش گلستان 24؛ کنش‌های اجتماعی دهه‌هشتادی‌ها در شرایط کنونی نشان از مغفول ماندن توجه به کودکان و نوجوانان در موضوعات فرهنگی دارد، توجهی که دستگاه‌های متولی فرهنگ و تعلیم و تربیت، طلایه‌دار آن هستند و در برهه‌های مختلف زمانی با فرار و فرودهایی از حیث توجه به این قشر، در این عرصه چندان ثمربخش عمل نکرده‌اند که در نتیجه آن، شاهد جنگ نرم و چیره شدن افکار انحرافی در مسیر زندگی کودکان و نوجوانان هستیم.

ایجاد فضای تعاملی و شنیده شدن صدای نوجوانان، ضرورتی است که هرچند دیر اما به تدریج با حضور سران قوا در دیدارهایی با دانش‌آموزان کلید خورد البته که این مسیر در مقیاس کوچک و حضور جمع خاصی از دانش‌آموزان بود و ضرورت گستردگی چنین محافلی با اقشار و انواع مختلف دانش‌آموزان را می‌طلبد.

در کنار این چنین فضاهای تعاملی، توجه جدی به فعالیت‌های فرهنگی و سواد رسانه‌ای، حلقه مفقوده در روند تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است که نهادهای متولی و تخصصی از جمله کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان در این زمینه نقش مهمی دارد.

در همین مورد، حامد علامتی؛ مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو‌ با خبرنگار تسنیم درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایجاد فضای تعاملی با کودکان و نوجوانان اظهار کرد: برای تحقق این فضا و هدف، طرح "کانون ـ مدرسه" از آذر ماه در دستور کار است تا از این طریق، مدرسه و کانون را در تعاملی بیشتر و نزدیک‌تر با یکدیگر قرار دهیم.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم تا در گام اول، کانون‌هایی که در مراکز استان‌ها قرار دارند مجری این طرح شوند و سپس آن را به کانون‌های شهرها و مناطق تسری دهیم و مدارس در سراسر کشور از طریق کانون‌ها پشتیبانی شوند.

مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در تشریح برنامه‌های در نظر گرفته شده کانون‌ها تصریح کرد: در هر کانون، یک کتابخانه داریم که 6� نوع فعالیت دارند همچنین در قالب سفر‌های تربیتی، کارهایی پرورشی و تربیتی در نظر داریم؛ به این ترتیب که مربیان کانون در مدارس حاضر می‌شوند و فعالیت‌هایی نظیر قصه‌گویی، کتابخوانی، ایده‌پردازی، مسائل مربوط به سواد رسانه‌ای و... را به دانش‌آموزان آموزش داده و با آن همراهی می‌کنند.

علامتی یادآور شد: این برنامه در گام اول، جامعه مخاطبش دانش‌آموزان دوره ابتدایی در تمام استان‌های کشور را شامل شده و سپس به دوره‌های بالاتر تعمیم داده می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار