دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار فهرست آثار راه یافته به بخش مسابقه پنجمین دوره این جشنواره را اعلام کرد بنا به اعلام این دبیرخانه، آثار سه فیلمساز گنبدی در میان راه یافتگان به این بخش دیده می‌شود.

سه فیلمساز گنبدی به بخش مسابقه جشنواره مردمی فیلم عمار راه یافتند

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار فهرست آثار راه یافته به بخش مسابقه پنجمین دوره این جشنواره را اعلام کرد بنا به اعلام این دبیرخانه، آثار سه فیلمساز گنبدی در میان راه یافتگان به این بخش دیده می‌شود.

به گزارش گلستان 24، مستند “مدرسه شاداب” ساخته علیرضا نوروزی خراسانی، که آذرماه امسال در چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی این جشنواره شد، در بخش مستند – جنگ نرم و حرکت های خودجوش مردمی داوری خواهد شد. این مستند درباره مدرسه شاداب است که معلم آن به کودکان عشایر ترکمن صحرا تدریس می کند. ۹ دانش آموز این مدرسه که در واقع در یک کانکس سیار درس می خوانند و این معلم جزو عشایر هستند و ما در این مستند یک روز از زندگی این دانش آموزان این کلاس که از پایه اول تا ششم ابتدایی هستند، می بینیم.

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار در گنبد کاووس سال گذشته با تقدیر و بزرگداشت این هنرمند متعهد و پرافتخار شهرمان همراه بود.

اثر دیگر راه یافته به بخش مسابقه، مستند “صالح آباد” ساخته امین قره سوفلو، مستندساز جوان و آینده دار گنبدی می باشد. داستان این مستند درباره مسجد «صاحب الزمان» در شهرک صالح آباد است. برای ساخت این مستند به سراغ نزدیک به ۵۰ مسجد در تهران رفتیم که همگی به گونه‌ای الگو بودند. در نهایت با توجه به اقدامات مسئولان این مساجد، مسجد «صاحب الزمان» را برای ساخت مستند انتخاب کردیم. نکته قابل توجه این مسجد کانون علمی و فرهنگی آن است که در تربیت نوجوانان و تغییر فضای محله تاثیرگذار بوده است. در این مسجد علاوه بر اقامه نماز که کار یومیه هر مسجد دیگری هم هست، کار های آموزش و علمی در کانون انجام می‌شود..  صالح آباد هم در همین بخش با اثر علیرضا نوروزی نوروزی و ۳۳ مستند دیگر برای دریافت فانوس عمار رقابت خواهد کرد.

همچنین مستند “سپید” به کارگردانی محمدحسین صفری رودبار، در بخش مستند – اقتصاد مفاومتی و نقد درون گفتمانی در میان ۳۱ اثر راه یافته دیده می‌شود. این اثر به بررسی وضعیت پنبه در اقتصاد ایران می پردازد.

رسانه مردمی سلام گنبد برای این هنرمندان پرافتخار شهرمان آرزوی موفقیت می کند، و از همه شهروندان عزیزمان دعوت می کنیم جهت تماشای این آثار در گنبد کاووس از تاریخ ۱۰ لغایت ۱۴ دی ما ساعت ۱۷:۳۰ به سالن اجتماعات هلال احمر (امام خمینی جنوبی) مراجعه بفرمایند.

ارسال نظر

  • امیرحسین ندایی
    0

    این پسر دایی منه محمد حسین

آخرین اخبار