مسئولیت 17 دستگاه اجرایی در زمینه اوقات فراغت جوانان، طرح پیمایش تخصیصی هوشمند نفت گاز، تدوین و تصویب کتاب نقشه راه اصلاح نظام اداری، نصب سیستم های پایش تصویری (سامانه های هوشمند نظارتی)، دومین همایش ملی دام و طیور شمال کشور، هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و مسابقه پژوهشی تفکر و اندیشه از منظر قرآن

نگاهی به بسته خبری گوناگون استان گلستان

به گزارش گلستان 24، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: مطابق قانون 17دستگاه اجرایی پیرامون ساماندهی و برنامه ریزی اوقات فراغت جوانان مسئولیت دارند. 

علی اصغر طهماسبی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار کرد: بیشتر دستگاه های اجرایی استان دارای سالن های همایش بزرگ و خوبی هستند که از آن ها صرفا جهت مراسم تودیع و معارفه و برگزاری همایش و سمینارهای اداری و سازمانی استفاده می شود حال آن که باید در کنار کاربردهای سازمانی این سالن ها از این ظرفیت برای ایجاد شور و نشاط در جامعه به ویژه جمعیت جوان استفاده کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: از تمام دستگاه های اجرایی و دولتی استان گلستان انتظار داریم تعصبات سازمانی را کنار گذاشته و امکانات خود را در اختیار مردم قرار دهند، زیرا امکانات دولتی متعلق به بیت المال و مردم است. 

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان با تأکید بر تشکیل کمیته تخصصی اوقات فراغت جوانان خاطرنشان کرد: دبیرخانه این کمیته باید در تمام طول سال فعال بوده و جلسات آن به صورت مدون برگزار شده و مصوبات آن اجرایی شود. 

طهماسبی با بیان این که بخشی از بدنه کارمندی جامعه دچار استرس و فشارهای روحی هستند تصریح کرد: متأسفانه برخی ادارات و دستگاه ها چنان غرق در امور و کارهای خود هستند که توجه به مسائل روحی و روانی پرسنل خود را فراموش کرده اند در حالی که باید برای بازدهی بهتر و بالا بردن انگیزه کارکنان و ایجاد شور و نشاط در بین پرسنل و خانواده هایشان، برنامه ریزی مناسبی توسط دستگاه ها صورت گیرد. 

*** 

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان گفت: از اول مرداد ماه طرح پیمایش تخصیصی هوشمند نفت گاز در استان آغاز شده و با اجرای طرح پیمایش که بر اساس تصویب نامه هیات وزیران به مرحله اجرا در می آید تخصیص هوشمند فرآورده های نفت گاز محقق خواهد شد. 

حیدرعلی احمدی در جلسه کمیته تأمین امنیت سوخت استان اظهار کرد: طرح پیمایش تخصیص هوشمند فرآورده های نفت گاز مبتنی بر اسناد حمل (بارنامه، صورت وضعیت، راه نامه) می باشد که با تایید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در هر دوره محاسبه و سهمیه مربوطه در کارت هوشمند سوخت خودروهای نفت گازسوز شارژ می گردد. 

وی ادامه داد: لذا اکیدا توصیه می گردد کلیه خودروهای مشمول طرح با مسئولین ساماندهی که اداره کل حمل و نقل و پایانه ها و شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان می باشند، همکاری و ضمن مراجعه به دفتر مشترک که در محل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان شروع به کار کرده است، نسبت به ورود سامانه مربوطه و انجام تشریفات اداری اقدام نمایند. 

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تصریح کرد: اجرای این طرح نیازمند نصب تجهیزات در جایگاه های سوخت استان می باشد که زمینه اجرایی آن فراهم شده است. 

وی در ادامه گفت: در 33 جایگاه استان گازوئیل توزیع می گردد و قریب 12 هزار خودرو نفت گاز سوز استان از این جایگاه ها، سوخت مورد نیاز خود را دریافت می کنند. 

احمدی خاطرنشان کرد: صاحبان و مالکان خودروهای نفت گازسوز در صورت عدم مراجعه به سامانه های مربوطه برای ساماندهی و بهره مندی از اجرای طرح تا قبل از مرداد، فقط از میزان سوخت پایه ای که برای هر خودرو در نظر گرفته شده است استفاده خواهند کرد و ممکن است مواجه با مشکلاتی گردند، لذا اکیداً به همه مالکان و رانندگان و صاحبان خودروهای نفت گاز سوز به ویژه کامیون ها و مینی بوس ها توصیه می گردد قبل از آغاز اجرای طرح اقدامات ورود به سامانه را جهت دریافت سوخت انجام دهند. 

وی در پایان صرفه جویی در تامین سوخت بین 10 الی 15 میلیون لیتر، ممانعت از ورود سوخت به چرخه غیررسمی و غیرقانونی، مدیریت هوشمند بر تخصیص سوخت، جلوگیری از خروج فرآورده نفت گاز از کشور و حرکت به سمت شناسایی و نوسازی ناوگان فرسوده را از مهمترین فواید اجرای این طرح برشمرد. 

*** 

مدیرکل توسعه منابع انسانی و تحول اداری استانداری گلستان در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان بندرگز در سال 94 گفت: برنامه های دولت تدبیر و امید در حوزه نظام اداری کشور در قالب کتاب نقشه راه اصلاح نظام اداری در شورای عالی اداری کشور تدوین و تصویب شده است.

نوراله نورالهی افزود: تدوین این کتاب در راستای تحقق سیاست های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری صورت گرفته و در حجم انبوه به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است. 

وی مهندسی نقش و ساختار دولت، توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی آن، خدمات عمومی در فضای رقابتی و مدیریت نیروی انسانی را در کنار فن آوری های مدیریتی، توسعه فرهنگ سازمانی، صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری و نظارت و ارزیابی را به عنوان خط مشی کلی دولت در سیستم اداری دانست و اظهار داشت: اصلی ترین هدف این برنامه، اصلاح نظام اداری، رسیدن به تحول و رشد و بالندگی است. 

مدیرکل توسعه منابع انسانی و تحول اداری استانداری گلستان به تغییر وضع موجود، حرکت به سوی وضع جدید و تثبیت وضع جدید در حوزه اداری اشاره و خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که در راستای اصلاح نظام اداری و چابک سازی دولت مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت، به کارگیری نیروهای شایسته و استفاده بهینه از نیروی انسانی کارآمد است.

***

اولین جلسه کارگروه استقرار و نظارت بر سامانه های هوشمند نظارتی (پایش تصویری) استان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان تشکیل شد.

علی اصغر طهماسبی در این جلسه گفت: دستورالعمل استقرار و نظارت بر سامانه های هوشمند نظارتی توسط شورای امنیت کشور در 14 فصل و 37 ماده مصوب و در تاریخ 11 خرداد 94 برای اجرا به استان ها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: نصب سیستم های پایش تصویری در شهرها، روستاها و جاده ها تنها به منظور کنترل ترافیک نیست و ده ها مورد آسیب اجتماعی و انواع جرم، سرقت، اعمال منافی عفت، بر هم زدن نظم عمومی و ... را می توان از این طریق پوشش داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: جانمایی این دوربین ها با توجه به مؤلفه های امنیتی، جمعیت و ... باید مورد کارشناسی قرار گیرد و قطعا وجود چنین سامانه هوشمندی در شهرها و روستاهای ما سبب آسایش و احساس امنیت هر چه بیشتر مردم استان خواهد شد.

وی با بیان این که وقتی یک سرقت مسلحانه صورت می گیرد تا مدت ها شاهد بار روانی و احساس ناامنی در جامعه هستیم افزود: تأمین امنیت هزینه های خاکستری دارد که ممکن است به چشم نیاید و چنان چه این هزینه ها صرف پیشگیری از حوادث و وقوع جرم نشود، قطعاً باید چندین برابر آن را پس از وقوع حادثه صرف نمود.

***

نشست رییس هیأت مدیره و اعضای انجمن متخصصان علوم دامی شمال کشور در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد. 

رییس دانشکده علوم دامی دانشگاه گفت: در این نشست پیشنهاد برگزاری دومین همایش ملی دام و طیور شمال کشور در دی ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان مورد تصویب قرار گرفت. 

دکتر یوسف جعفری آهنگری افزود: پشتیبانی علمی این همایش توسط دانشگاه های علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و ساری و دانشگاه های گیلان، گنبدکاووس و آزاد قائم شهر انجام می شود. 

وی یادآور شد: حمایت مالی از دومین همایش ملی دام و طیور شمال کشور توسط سازمان های جهاد کشاورزی گلستان و مازندران و تعاونی دامداری صنعتی استان گلستان پیگیری می شود. 


***

ستاد استانی هفته ترویج فرهنگ پهلوانی گلستان با حضور مدیرکل و معاونین اداره کل ورزش و جوانان، اعضای هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان تشکیل شد.

محمود متقی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل به برنامه های هفته ترویج فرهنگ پهلوانی (6 الی 12 مرداد) اشاره کرد و گفت: دیدار ورزشکاران، مربیان و داوران با نماینده ولی فقیه در استان، غبارروبی گلزار شهدا با حضور جوانان و ورزشکاران، تجلیل از پیشکسوتان رشته های ورزشی، برگزاری مراسم ورزش صبحگاهی با حضور ورزشکاران رشته باستانی از مهم ترین برنامه های این هفته است.


***

معاون فرهنگی و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان از برگزاری مسابقه پژوهشی قرآنی 'تفکر و اندیشه از منظر قرآن' خبر داد و گفت: این مسابقه ویژه دانشجویان و مقاطع بالاتر در جامعه ایثارگری استان است.

محمدعلی طالع‎زاری افزود: بر مبنای این طرح دانشجویان و دانش آموختگان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‎ ارشد و دکتری می‎توانند نسبت به ارائه مقالات مختلف در حوزه تفکر و اندیشه از منظر قرآن اقدام کنند.

وی اظهار کرد: در راستای اقدامات پژوهشی و استفاده از توانمندی نخبگان شاهد و ایثارگر، دانشجویان مقاطع مختلف و فارغ‎التحصیلان ایثارگر اقدام به برگزاری مسابقه و فراخوان پژوهشی تفکر و اندیشه از منظر قرآن کردیم.

وی با اشاره به این که طرح مذکور شامل فراخوان مقالات پژوهشی در قالب روش تحقیق معمول در مراکز دانشگاهی و علمی است اضافه کرد: شرکت کنندگان لازم است از منابع دست اول و مطالعات مفید در این زمینه استفاده کنند.

طالع‎زاری با اشاره به این که در این فراخوان خلاقیت و نوآوری در تنظیم متون از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است اظهار کرد: متقاضیان مقالات خود را تا تاریخ 10 مهر ماه به صورت سی‎دی حداکثر در 30 صفحه به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان روبروی فرمانداری گرگان نبش خیابان تختی و یا به آدرس ایمیل Bonyad.golestan94@jmail.com ارسال کنند.

وی با بیان این که آثار ارسالی توسط کارشناسان بررسی می‎شود خاطرنشان کرد: به سه اثر برگزیده کشوری کمک هزینه عتبات عالیات اهدا خواهد شد.


***

اعضا و نمایندگان تشکل های محیط زیستی شهرستان های ترکمن و گمیشان به نمایندگی از تشکل های محیط زیستی استان در همایش بررسی پیش نویس فصل محیط زیست در برنامه ششم توسعه شرکت کردند.

در این همایش که با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سالن همایش های پردیسان سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد علاوه بر معاونین سازمان و جمعی از نخبگان، اساتید و فعالان حوزه محیط زیست، تعدادی از نمایندگان تشکل های فعال محیط زیست نیز از سراسر کشور حضور داشتند.

بندرترکمن و گمیشان با دارا بودن 9 تشکل و سمن محیط زیستی فعال، جایگاه مطلوبی را از نظر کمی و کیفی در این حوزه دارا می باشد.


***

هفتمین دوره آزمون جامع هماهنگ مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی بند (ب) و راهنمایان طبیعت گردی در استان گلستان برگزار شد.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: با برگزاری این آزمون ها پس از پذیرش شرکت کنندگان و دریافت لوح آزمون، از توان مدیران فنی و راهنمایان طبیعت گردی در دفاتر خدمات مسافرتی استان بهره گرفته خواهد شد.

احمد تجری افزود: تاکنون شش دوره از این آزمون در استان برگزار شده و نظر به این که به تعداد بیشتری مدیر فنی و راهنمای طبیعت گردی در دفاتر خدمات مسافرتی استان نیاز بود، اقدام به برگزاری دوره آموزشی و آزمون مربوطه شد تا ضمن ایجاد شغل از توان نیروهای متخصص جهت تورگردانی و مدیریت دفاتر خدمات مسافرتی در استان استفاده شود.


***

ساخت سالن چندمنظوره توپی روستای آزادتپه از توابع بخش کمالان علی آباد طی مراسمی با حضور نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، بخشدار، مدیرکل ورزش و جوانان استان، دهیاران و شوراهای اسلامی و اهالی روستا، کلنگ زنی شد.

این سالن با ابعاد 24 در 36 متر با اعتبار اولیه 250 میلیون تومان از اعتبارات ماده 180مصوب شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال 95 مورد بهره برداری قرار گیرد.


***

بازرسان وزارت کشور از طرح سالم سازی دریا در ساحل شهر بندرگز بازدید کرده و اقدامات انجام شده در این طرح را مورد ارزیابی قرار دادند.

فرماندار بندرگز در جمع بازرسان وزارت کشور گفت: هم اینک دو طرح سالم سازی دریا در این شهرستان فعال است.

علی اصغر میرزایی افزود: طی دو سال گذشته هیچ گونه غرق شدگی را در سواحل بندرگز نداشتیم.


***

در راستای عمران و آبادانی، توسعه شهری و انتقال تجارب شهرهای توسعه یافته هادی خنجری فرماندار نور مازندران با یحیی خاکی فرماندار گرگان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای نور، رویان، ایزدشهر ،چمستان و بلده حضور داشتند هر یک به بیان نقطه نظرات در خصوص بهبود و توسعه شهرها پرداختند.

در پایان فرماندار گرگان به اتفاق فرماندار نور و اعضای جلسه از برخی طرح های عمرانی مرکز استان و فضای جدید توسعه شهری گرگان بازدید به عمل آوردند. 


***

فرماندار ترکمن در جلسه شورای حفاظت منابع آبزیان شهرستان گفت: مشکل کم آبی خصوصا در فصل گرما یکی از دغدغه های اساسی مدیران است که در سنوات گذشته نیز وجود داشت و در آینده نیز این مشکل با توجه به وضعیت آب و هوایی ادامه خواهد داشت.

مرجان نازقلچی اظهار کرد: به دلیل عدم بهره مندی مناسب شهرستان از منابع آبی مثل رودخانه، چشمه و ... نسبت به سایر شهرستان های استان از وضعیت خوبی برخوردار نیستیم.

وی وجود دام های فراوان و استفاده دامداری های صنعتی از آب شرب شهرستان را یکی از مهمترین مشکلات در زمینه کم آبی خواند و افزود: با وجود استحصال آب به مقدار نیاز برای استفاده شهروندان؛ به خاطر استفاده دامداران از آب شرب تصفیه شده، در بحث تامین آب دچار مشکل می شویم لذا این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.

محمدجواد نظری مهر نماینده شهرستان های غرب استان در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه استفاده بهینه و بهره وری مناسب از آب اقدامات خوب و شایسته انجام نداده ایم.

وی این موضوع را ناشی از سوء مدیریت و ضعف مدیران دانست و اظهار داشت: آن چه که در شرایط پیش رو مهم است این است که مشکل کم آبی مردم را حل کنیم.

وی تصریح کرد: وضعیت کم آبی سال به سال بدتر و بحرانی تر می شود و اگر دیر بجنبیم شرایط بدتر از این هم خواهد شد به همین خاطر باید کاری بکنیم که مردم خدمات ما را لمس کنند اقدامات مقطعی از قبیل حفر چاه چاره کار نیست بلکه ما در این زمینه باید تدبیر و برنامه قوی برای حل مشکلات داشته باشیم.


***

در راستای هم اندیشی و هم فکری و ایجاد کارگروه های تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نشست هم اندیشی تشکل های مردم نهاد درشهرستان گرگان برگزار شد. 

مسوول خانه تشکل های مردم نهاد این اداره کل گفت: خانه تشکل های مردم نهاد در راستای توسعه مشارکت های مردمی و بهره مندی از این ظرفیت جهت توسعه و رونق سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان فعالیت دارد. 

علی اصغر قدیمی افزود: در این راستا با برپایی نشست های هم اندیشی و بهره مندی از توان مشورتی نهادهای مردمی و استفاده علمی از سرمایه های فکری و انسانی آحاد جامعه و بهره مندی از سرمایه های اجتماعی علاقه مند به فعالیت در زمینه گردشگری، حفاظت از مواریث فرهنگی و ترویج صنایع دستی، زمینه های لازم حقوقی، اداری و پشتیبانی از این تشکل های مردم نهاد استانی و شهرستانی، اجرایی و عملیاتی شده است. 

وی ادامه داد: این نشست در راستای آشنایی بیشتر تشکل های مردم نهاد شهرستان گرگان و هم اندیشی و هم فکری جهت دست یافتن به زمینه های همکاری بیشتر و ایجاد کارگروه تخصصی در سه حوزه حفظ مواریث فرهنگی، توسعه گردشگری و توسعه و حفظ صنایع دستی استان برگزار شد. 

قدیمی خاطرنشان کرد: در این نشست ضمن بررسی زمینه های همکاری تشکل های شهرستانی، مقرر شد بر اساس حوزه های همکاری جهت ایجاد کارگروه های تخصصی اقدام شده و کارگروه ها فعالیت خود را آغاز کنند. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار