فرماندار گالیکش گفت: آتش‌سوزی نقطه‌ای که از ظهر روز گذشته در محدوده «قوشه چشمه، جمشیدآباد و منطقه حفاظت‌شده خان‌دوشان» این شهرستان آغاز شده بود به ۸.۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی خسارت زد.

آتش به ۸.۵ هکتار از جنگل های گالیکش خسارت زد

به گزارش گلستان 24، «علی جوان حاذق خواه» روز گذشته اظهار کرد: با اعلام وقوع آتش‌سوزی در چند نقطه از مناطق جنگلی حاشیه پارک ملی گلستان، به قید فوریت نیروهای اطفای حریق متشکل از بخشداری، منابع طبیعی، محیط زیست، پارک ملی گلستان، شورای اسلامی، دهیاری و جوامع محلی تحت مدیریت ستاد بحران شهرستان برای مهار آتش به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: آتش منطقه قوشه چشمه پارک ملی گلستان که به صورت برگ‌ و بوته سوز بود و به نیم هکتار از این عرصه‌ها خسارت زد با تلاش تیم‌های حاضر در منطقه به طور کامل مهار شد.

فرماندار گالیکش با اشاره به همکاری حدود ۱۰۰ نفر در اطفای این حریق‌ها، افزود: ۵.۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی منطقه جمشید آباد به سمت کندسکوه هم از آتش سوزی خسارت دید که آن هم به طور کامل مهار شد.

جوان ادامه داد: منطقه حفاظت شده خان‌دوشان هم از دیگر نقاط درگیر آتش سوزی است که نیروهای امدادی با وجود سخت گذر بودن موفق به کنترل و مهار حریق شدند، اما هنوز کنده‌های نیم سوخته ۵۰ و ۶۰ سانتی‌متری در نقاط مختلف مشاهده می‌شود لذا احتمال شعله‌ور شدن دوباره آتش وجود دارد.

وی میزان خسارت حریق در منطقه حفاظت شده خان دوشان را ۲.۵ هکتار اعلام کرد و گفت: به همراه نیروهای اعزامی تا مهار کامل آتش در منطقه حضور خواهیم داشت.

فرماندار گالیکش خاطرنشان کرد: هماهنگی‌ با مدیریت بحران استانداری گلستان انجام شد تا در صورت نیاز بالگرد به منطقه حریق اعزام شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار