مدیرکل ثبت احوال گلستان:

مدیر کل ثبت احوال استان گلستان گفت: میزان وفات در گلستان در هشت ماهه نخست امسال ۶ هزار و ۴۵۰ مورد بود که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است و متوسط عمر گلستانی‌ها ۶۲ سال است.

 متوسط عمر گلستانی‌ها ۶۲ سال است/مراوه تپه بالاترین میزان کاهش ولادت در گلستان را دارد

به گز ارش خبرنگار گلستان 24، حمیدرضا مطیع در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری در گلستان ۱۹ هزار و ۴۵۲ واقعه تولد به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.‌۶‬ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل ثبت احوال استان گلستان با اشاره به کاهش ۶.۸ درصد میزان ولادت در این استان طی هشت ماهه اخیر به نسبت مدت مشابه سال قبل، گفت: میزان کاهش ولادت در گلستان از متوسط کشوری بیشتر است.

وی افزود: در هشت ماهه نخست سال گذشته ۲۰ هزار و ۸۶۲ واقعه ولادت در گلستان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان با بیان اینکه در واقعه ولادت گنبدکاووس با چهار هزار و ۵۷ و گرگان با سه هزار و ۵۱۳ واقعه در صدر قرار دارند، تصریح کرد: کمترین آمار ولادت مربوط به شهر بندرگز با ۲۷۹ واقعه است اما از لحاظ درصد تغییر، بندرگز نسبت به سال قبل ۶.۹ درصد افزایش داشته است، شهرستان مینودشت هم در واقعه ولادت ۱.۲ درصد افزایش داشته و از ۷۶۲ واقعه ولادت به ۷۷۱ واقعه رسیده است.

مطیع با بیان اینکه بیشترین کاهش ولادت در هشت ماهه امسال مربوط به مراوه‌تپه و میزان آن ۱۲.۱ درصد است، تاکید کرد: مبنای علمی در نسبت جنسی جمعیت در مقابل ۱۰۰ زن مقایسه می‌شود که در ایران در مقابل هر ۱۰۰ دختر، ۱۰۷ پسر به دنیا آمد که این میزان در استان گلستان ۱۰۵ پسر در مقابل ۱۰۰ دختر است.

وی با بیان اینکه میانگین ولادت در کشور ۴.۱ درصد بوده که روند کاهشی ولادت در استان بالاتر از میانگین کشوری است، بیان کرد: استان گلستان در شاخص عمومی ولادت و رشد طبیعی جمعیت، رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار