طومار شدید اللحن مردم علی آبادکتول:

مدافعان و دوست داران محیط زیست علی آبادکتول با امضای طوماری مخالفت جدی خود را با صدور "پروانه بهره برداری از معدن سنگ لاشه در روستای شیرین آباد" این شهرستان اعلام کرده و لغو این پروانه را از مسئولین قضایی خواستار شدند.

کوه خواری و تخریب جنگل های در شیرین آباد را پایان دهید+ تصاویر

به گزارش گلستان 24، به دنبال صدور "پروانه بهره برداری از معدن سنگ لاشه در روستای شیرین آباد شهرستان علی آبادکتول"، مخالفت خود را با صدور این پروانه به دلیل بروز مشکلاتی نظیر بد منظره شدن روستای شیرین آباد، تخریب زیستگاه حیات وحش، تخریب جنگل های انبوه هیرکانی و  شیوع ریز گردها، اعلام کردند.

در طومار امضا شده شهروندان شهرستان علی آبادکتول، آمده است:

ریاست کل محترم دادگستری و رییس شورای عالی حفاظت از منابع طبیعی استان گلستان

با تقدیم سلام و احترام

پیرو فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری در اسفندماه 93 در خصوص تخریب و سوء استفاده های تاسف بار در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی شمال کشور که مصداق جمله گرانبهایشان (حالا یواش یواش زمین خواری تبدیل شده به کوه خواری) می باشد و به استناد ماده 6 قانون برنامه صیانت از جنگل های کشور، ما ساکنین، شهروندان و دوستداران محیط زیست در استان گلستان، مخالفت جدی خود را با ایجاد معدن لاشه سنگ در دل طبیعت بکر و جنگل های هیرکانی شهرستان علی آبادکتول که قدمتی چند میلیون ساله داشته و باعث نابود شدن بخش اعظمی از جنگل های کوهستانی موجود در منطقه مزبور می گردد، را اعلام می داریم. کما اینکه متاسفانه این پروانه بهره برداری بدون در نظر گرفتن مطالعات دقیق زیست محیطی و رانت سیاسی و دولتی، صادر و در اختیار چند تن از مدیران کل وقت در دستگاه های دولتی قرار گرفته است.

لذا خواهشمند است دستور فرماید هر چه سریعتر در جهت ابطال مجوز صادره و جلوگیری از اجرای این طرح غیر قابل توجیه از سوی ادارات ذیربط که منجر به فاجعه زیست محیطی عظیمی برای کشور و منطقه خواهد شد و نسل های بعدی نیز قادر به جبران آن نخواهند بود، اقدام عاجل گردد.

 

اجرکم عندلله

شهروندان، حافظان و دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی

رونوشت :

دفتر مقام معظم رهبری مد ظله العالی

دفتر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

دفتر ریاست محترم قوه قضاییه

دفتر ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

دفتر وزیر محترم جهاد کشاورزی

دفتر وزیر محترم صنعت ، معدن و تجارت

دفتر ریاست محترم سازمان منابع طبیعی کشور

دفتر ریاست محترم سازمان محیط زیست کشور

دادستان محترم و دبیر شورای عالی حفاظت از منابع طبیعی استان گلستان

استاندار محترم و رییس شورای تامین استان گلستان

مدیرکل محترم اطلاعات استان گلستان

ریاست محترم دادگستری شهرستان علی آبادکتول

گفتنی است مردم علی آبادکتول امضاهای خود را در بیش از 7 صفحه A3 جمع آوری کرده و به نهادهای ذیربط ارسال خواهند کرد./زرین نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار