مدیر کل امور بانوان استاندار گلستان:

مدیر کل امور بانوان استانداری گلستان گفت: همزمان با روز زن و در هفته گرامیداشت مقام زن 1562 برنامه در استان برگزار می شود.

اجرای 1562برنامه در هفته زن/ سمن تخصصی در حوزه بانوان نداریم

به گزارش خبرنگار گلستان 24، آزاده رجبی امروز  در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته زن برگزار شد، اظهار کرد:  اسناد 31گانه ای در حوزه زنان و خانواده در دست تدوین است که نقش زیادی در رفع مشکلات و توسعه مسائل مربوط به حوزه  زنان و خانواده دارد.

وی افزود: امروز  ز نان جامعه و خاصه در استان گلستان نیازمند رفع برخی موانع در حوزه سلامت، خانواده و اقتصاد دارند و مسئولان نیز نقش مهمی در رفع این موانع  و تسهیل گری برای آنان دارند.

رجبی گفت: شرکت در شوراهای اداری فرمانداریهای استان یکی از برنامه های این دفتر برای پیگیری مستقیم مشکلات حوزه بانوان در دیگر شهرهای استان بوده که تا کنون انجام شده است.

وی ادامه داد: اسناد حوزه زنان و خانواده در استان در حال تدوین است و برخی مراحل پایانی خود را می گذرانند .

مدیر کل امور بانوان استانداری گلستان با اشاره به بحث سلامت بانوان عنوان کرد:  بانوان نیازمند پارک ها و باشگاه های ورزشی ویژه برای خود هستند و بر همین اساس پارک بانوان گرگان که تا بحال پیشرفتی در ارائه خدمات نداشت از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری مبلغ 3 میلیارد تومان برای تجهیز امکانات به آن تخصیص داده شد و امور اجتماعی نیز مبلغ یک و نیم میلیارد دیگر برای تجهیز آن کمک میکند و در شهرستان گنبد نیز مکان یابی پارک بانوان انجام شده و قول داده شده که در هفته دولت 1402 افتتاح شود.

وی ادامه داد: در همین راستا برای احداث پارک بانوان در شهرهای مینودشت و آزادشهر نیز رایزنی ها انجام شده و امید داریم که از مصوبات دومین سفر این پارک ها بهرمند شوند و پارک بانوان شهرهای بندرگز و کردکوی نیز جانمایی شده است.

رجبی با بیان اینکه زنان در سال های آتی نقش مهمی در پیشبرد اقتصاد خانواده ها نیز داشته اند هم گفت: در نظر داریم این فعالیت را به سمت اشتغال خانواده محور ببریم و در این راه نیازمند یاری همه دستگاه های اجرائی حتی رسانه هستیم.

وی افزود: 28/5 درصد پرداختی بانک ها برای تسهیلات اشتغال در حوزه بانوان بوده که بخش زیادی از این تسهیلات مربوط به مشاغل خانگی است.

رجبی گفت: تعداد 2هزار و 534 نفر به بانک ها برای دریافت مشاغل خانگی معرفی شدند که از  این تعداد 2 هزار و 207 نفر آنان زنان بوده اند.

مدیر کل امور بانوان استانداری گلستان اظهار کرد: الگوی زن سوم یکی دیگر از مباحثی است که به طور جدی در دستور کار این نهاد قرار دارد و خانواده گرایی همراه با مسئولیت اجتماعی مساله ای است که به دنبال آن هستیم .

وی افزود: جمعیت و توجه به فرزند آوری نیز از مسائل مهمی است که مداوم در حال پیگری است و در همین راستا حمایت های خود را در زمان پرداخت تسهیلات فرزند آوری و ازدواج برای مراجعه کنندگان امجام داده ایم .

رجبی بیان کرد: در همین راستا تا آخر آذرماه امسال تعداد 18 هزار و 814 زوج به مبلغ 2 هزار و 534 میلیارد ریال وام دریافت کرده اند و در خوزه فرزند آوری نیز 12 هزار و 849 خانواده 524 میلیارد ریال وام دریافت کرده اند.

وی افزود: در حال حاضر 7درصد پست های مدیریتی در بخش های مختلف در دست بانوان است و امید داریم با توجه به شناسایی توانمندی ها تعداد آن ها نیز افزایش یابد.

رجبی افزود: در حال حاضر سمن تخصصی که در حوزه بانوان و خانواده به طور شاخص در استان نداریم .

گفتنی است در پایان این مراسم از بانوان خبرنگار نیز تجلیل به عمل آمد .

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار