گلستان در روزهای ششم تا هشتم بهمن ماه سال جاری به مدت سه روز به صورت کارگاه محور، میزبان دانش آموزان سراسر استان گلستان در «برنامه یک صدا ایران » خواهد بود.

گلستان چهارمین مجری برگزاری «یک صدا ایران» می شود

به گزارش گلستان 24، برنامه «یک صدا ایران» با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلفی که با نگاه رشد به مسائل مربوط به نوجوانان فعالیت دارند، در گلستان برگزار می‌شود.

هدف این رویداد ملی، مطابق با عنوان آن (یک صدا ایران) توجه به میهن عزیزمان ایران، آینده ایران، دستاوردها و پیشرفت‌ها و ترسیم آینده در نگاه نوجوان‌ها به کشورمان و همچنین شناسایی و استعدادیابی هنرمندان نوجوان در زمینه‌های مختلف هنری و افزایش روحیه کنشگری آن‌ها در موضوعات مختلف است.

استان گلستان چهارمین مجری برگزاری برنامه «یک صدا ایران»، (پس از استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان و کرمان) در کشور است که در روزهای ششم تا هشتم بهمن ماه سال جاری به مدت سه شبانه روز به صورت کارگاه محور میزبان دانش آموزان سراسر استان گلستان خواهد بود.

در این چهار رشته، چهار استاد برجسته ملی حضور دارند که دانش آموزان برای یادگیری مسائل و درک مفاهیم مربوط به این شاخه‌های هنری در این برنامه، ضمن ایده پردازی، سوژه یابی و پرورش موضوعات مد نظر بتوانند آثار خوبی را خلق کنند.

لازم به ذکر است که در این رویداد علاوه بر اساتید حاضر، به ازای هر هشت دانش آموز یک مربی حضور خواهد داشت که در امر آموزش، هنرمندان نوجوان را یاری می‌کنند.

خروجی آثار فاخر و شایسته، در ایام دهه فجر در سطح استان در راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین در بیلبوردها و سایر محیط‌های تبلیغاتی شهری به صورت حقیقی و مجازی و نمایش در صدا و سیمای استان مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همچنین ممکن است تولیدات برخی دانش آموزان در زمان کارگاه به اتمام نرسد، که در این صورت باید آثاری که تکمیل نشده است تا قبل از دهه فجر کامل شده تا مورد استفاده قرار گیرد.

در ابتدای برنامه دانش آموزان، پس از تکمیل بوم هویتی خود نسبت به ایران و استان، بوم تولید را تحویل خواهند گرفت تا هرچه در زمینه تولید آثار مورد نیاز آنها است مشخص و تهیه شود که بتوانند در موضوعات مورد نظر خلق اثر کنند.

این فعالیت‌ها تداوم داشته و صرفاً محدود به همین کارگاه سه روزه نخواهد بود؛ بلکه قرار است پس از استعدادیابی، دانش آموزان مستعد و علاقمند در قالب مرکز رشد فعالیت خود را در سه سطح مقدماتی، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای ادامه دهند تا ضمن توانمند سازی خود بتوانند هنرمندانی متعهد، انقلابی، کنشگر در زمینه‌های مختلف در سطح استان شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار