رئیس جمهور تاتارستان:

رئیس جمهور تاتارستان گفت: تاتارستان می‌تواند برای ایران دروازه ورود به بازار روسیه باشد و برای تحقق این امر اعلام آمادگی می‌کنیم و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تاتارستان می تواند دروازه ورود ایران به بازار روسیه باشد

به گزارش گلستان 24، رستم مینیخانوف بعدازظهر دوشنبه در نشست مشترک جمهوری تاتارستان و استان گلستان اظهارکرد: هدف اصلی این سفر، توسعه روابط اقتصادی و برقراری تعاملات جدید است.

رئیس جمهور تاتارستان بیان کرد: در سال جاری استاندار گلستان به جمهوری تاتارستان سفر کرده و با سفر هیئت تجاری تاتارستان به گلستان، سفر ما شکل گرفت.

وی عنوان کرد: امیدواریم در این سفر فرصت‌های جدیدی برای تعاملات پیدا کنیم و در مورد پروژه‌های مشترک به توافق برسیم.

مینیخانوف ادامه داد: برای همکاری با ایران ارزش زیادی قائل هستیم و ما اشتراکات فرهنگی، تاریخی و اقتصادی زیادی داشته و تجربیات زیاد همکاری هم داریم.

رئیس جمهور تاتارستان گفت: اخیراً همکاری در سایه اراده دو طرف افزایش یافته در پیوندهای دینی و فرهنگی می‌تواند سبب توسعه روابط شود.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور روسیه توجه ویژه‌ای به کشورها عضو سازمان همکاری اسلامی داشته و در این راستا گروه‌های استراتژیک تشکیل شده است که در آن گروه‌های از ایران حضور دارند.

مینیخانوف با اشاره به ظرفیت ترانزیت ایران، گفت: باید کریدور بین المللی در مسیر جدید را بررسی کرده و مسیری انتخاب کنیم که از همه موثرتر باشد.

رئیس جمهور تاتارستان افزود: همچنین موضوع اعزام نیروی انسانی به روسیه در حوزه ساخت و ساز کشاورزی مد نظر است که باید روی آن کار کنیم.

وی تاکید کرد: باید تبادلات را ده‌ها برابر افزایش دهیم زیرا ما به کالاها و خدمات یکدیگر نیاز داریم.

مینیخانوف تصریح کرد: تاتارستان می‌تواند دروازه ورود به بازار روسیه باشد و برای آن اعلام آمادگی می‌کنیم و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار