رئیس کل دادگستری گلستان:

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: بیشترین تصادفات استان و مرگ و میرها در ۱۵۳ نقطه حادثه خیز رخ می‌دهد که فقط ۱۸ نقطه از این مناطق ایمن سازی شده و قابل قبول نیست.

بیشترین تصادفات استان و مرگ و میرها در ۱۵۳ نقطه حادثه خیز رخ می‌دهد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حیدر آسیابی امروز در جلسه امروز شورای پیشگیری از وقوع جرم اظهارکرد: از این پس دادگستری استان در قالب شورای پیشگیری از وقوع جرم، فرایند ایمن سازی مناطق حادثه خیز در داخل شهرها و جاده‌های استان را رصد و گزارش گیری می‌کند و در صورت کوتاهی مسئولان، در تشکیل پرونده ترک فعل برای مدیران تعلل نخواهیم کرد.

وی افزود: در چند ماه گذشته اقدامات خوبی در حوزه روشنایی راه‌ها، خط کشی و آزادسازی حریم جاده‌ها انجام شده است اما رفع نقاط حادثه خیز نیاز به تلاش مضاعف دارد.

آسیابی گفت: نقاط حادثه خیز به تفکیک شهرستان‌ها مشخص شده و در نشست‌های بعدی مدیران متولی شهرستانی هم باید گزارش اقدامات خود، برای ایمن سازی این مناطق را ارائه کنند.

وی گفت: چهار هزار نفر طی ۱۰ سال گذشته در سوانح رانندگی درون و برون شهری در گلستان جان خود را از دست داده اند که نیمی از آنها موتور سوار بودند.

آسیابی افزود: فقط در یک دهه گذشت چهار هزار نفر در جاده‌های درون شهری و برون شهری استان در تصادفات جان باخته‌اند که نیمی از آنها موتورسیکلت سواران هستند که دلیل عمده فوت هم نداشتن کلاه ایمنی و ضربه به سر بوده است.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: در این مدت ۷۰ هزار نفر از هم استانی‌ها در تصادفات مصدوم شده‌اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار