دبیرکل جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: باید فرزندان این مرز و بوم ملتزم به شریعت اسلامی باشند و تربیت آنها بر مبنای آموزه‌ها و چارچوب‌های اسلامی شکل بگیرد، اگر بتوانیم فرزندانی مأنوس با عبادت، نمازگزار و با حجاب تربیت کنیم مسیر برای رسیدن به امت اسلامی هموار می‌شود.

 فرزندان این مرز و بوم باید ملتزم به شریعت اسلامی باشند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حجت‌الاسلام حمید شهریاری عصر امروز در مراسم افتتاح همایش ملی تقریب مذاهب و تمدن سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب در گرگان اظهار کرد: اگر جوانان مقید و ملتزم به شریعت اسلامی تربیت شود دسیسه‌ها و ترفندهای دشمن در ایجاد نفاق و شکاف در امت‌های اسلامی بی ثمر خواهد شد.

وی افزود: در جامعه منتسب به آموزه‌های اسلامی نباید فساد، رشوه و پارتی موجب دغدغه و نگرانی خاطر شهروندان شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: رویکرد اصلی دشمن بر این محور بنا شده که با تکیه بر دلارهای آمریکایی زمینه توهین مسلمانان به یکدیگر را فراهم کند، در حالی که توهین به برادر دینی بر خلاف آموزه‌های دینی اسلام و بر خلاف نص صریح قرآن است.

حجت‌الاسلام شهریاری گفت: رخدادها و وقایعی که در برخی از کشورهای اسلامی دیده می‌شود، نتیجه فعالیت شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های امپریالیسمی است که در شمایل شیعه و سنی به دنبال تفرقه افکنی و نفاق در کشورهای اسلامی و در وهله دوم بین امت‌ها و ممالک اسلامی هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه اصل و اساس اسلام صلح بوده و به دنبال جنگ نیست، گفت: همکاری بین مذاهب اسلامی یکی دیگر از محورهای دستیابی به وحدت امت و تقریب اسلامی است.

وی افزود: استکبار جهانی به دنبال جنگ بین ما و سعودی،‌ ترک و آذربایجان روسیه است که باید هوشیار باشیم تا دشمنان به اهداف خود برسند.

وی ادامه داد: اگر دشمن حمله کند، سلاح بردارد و نقشه‌کشی کند باید دفاع کنیم ولی به جنگ مسلمان نمی‌رویم.

حجت الاسلام شهریاری، هم‌افزایی در میان کشورهای اسلامی و کمک به همدیگر را دیگر راه وحدت امت اسلامی و تقریب اسلامی برشمرد و افزود: امروز در کشور ترکیه و سوریه هزاران کشته ناشی از زلزله داریم و درد بزرگ محسوب می‌شود و همه کشورهای اسلامی باید به کمک بیایند و این به هم‌افزایی به دست می‌آید که این مهم در همه حوزه‌ها باید گسترش داده شود.

وی با تاکید بر ضرورت بسیج مقاومتی عامل وحدت امت اسلامی و تقریب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: اگر این مهم را داشته باشیم زمانی دشمن حمله می‌کند، امت اسلامی قوی و پایدار در برابر دشمن خواهد ایستاد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار