رییس کانون وکلای گلستان:

رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان گلستان گفت: سالروز استقلال کانون وکلا با وجود قدمت 70 ساله هنوز در تقویم رسمی کشور ثبت نشده است.

فقدان روز تاسیس کانون وکلا در تقویم رسمی/ فعالیت 687 وکیل پایه یک در گلستان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حمیدرضا مومن ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز استقلال کانون وکلا و روز وکیل برگزار شد، اظهار کرد: کانون وکلا یکی از قدیمی ترین نهادهای مدنی کشور است که نقش بسزایی در بحث مسایل حقوقی، تربیت وکیل و قوانین در حوزه قضایی داشته است.

وی افزود: این کانون با قدمت بلند و داشتن وکلای با تجربه تاثیر بسزایی در نظارت بر وکلای عضو این مجموعه دارد.

مومن گفت: در حال حاضر 689 نفر وکیل پایه یک عضو این کانون هستند که از این تعداد 2نفر تعلیق هستند و تعداد 15 نفر هم که در اختبار امسال قبول شدند هفته آینده با اتیان سوگند به این جمع افزوده می شوند.

وی ادامه داد: از تعداد 63 کارآموز  تعداد 56 نفر گلستانی و 7نفر کارآموز مهمان در کانون مشغول آموزش هستند.

رییس کانون وکلای دادگستری گلستان با بیان اینکه با تصویب طرح "تسهیل" در سال گذشته که بدون ارایه نظرات کارشناسی در این زمینه بود و به نوعی با تفسیر قانون یک قانون جدید در این حوزه تصویب شد، بیان کرد: این قانون موجب شد تا تعداد افرادی که در این آزمونها پروانه وکالت کسب می کنند بیشتر شود، به این صورت که حتی معدل های 4و 5 هم در آزمون وکالت پذیرفته شدند.

وی افزود: با تصویب این قانون نمره همان تراز اعلام شد و این در حالی است قبل از این قانون تراز برای زمانی است که ظرفیت اعلام شده در نظر گرفته می شود.

مومن گفت: رایزنی هایی در رابطه با اصلاح این قانون توسط همه کانون های وکلای استانها انجام شد و آقای اژه ای رییس دستگاه قضا در جریان مساله قرار گرفتند و موارد به ایشان رسیده و در حال تصمیم گیری نهایی است.

وی بیان کرد: کارآموزی این نیست که یک نفر الفبای حقوق را یاد بگیرد بلکه باید نخبگان وارد شوند و به صورت تخصصی آموزش ببینند چرا در اینجا مساله حمایت از حقوق مردم است.

در ادامه این نشست یکی دیگر از اعضای هیات مدیره این کانون با اشاره به اینکه کانون وکلا یک نهاد اجتماعی و مدنی است، هم گفت: این نهاد مستقل تنها نهادی است که باوجود 70 سالگی اما همیشه به طور مستقل و خود گران اداره شده و تا کنون از هیچ مجرای قانونی بودجه و یا مبالغی دریافت نکرده است.

علی طالع زاری افزود: بسیاری از نهادهای خودگران در کشور پس از مدتی یا تعطیل شدند و یا نتوانسته اند آن طور که باید به کار خود ادامه دعند و ارائه خدمت کنند و این در حالی است که  کانون های وکلا در تمام این سال ها با وجود همه مشکلات مالی و قوانینی همچنان در راستای احقاق حقوق مردم از جمله راهنمایی مراجعه کنندگان، وکیل معاضدتی و مشاوره و پیگیری پرونده های شکایتی از وکلا  محک ایستاده است.

وی افزود: حمایت از اقشار آسیب پذیر برای داشتن وکیل معاضدتی یکی از بلندترین گام های کنون بوده است که تا کنون رضایت بسیاری از مراجعه کنندگان را به همراه داشته و این در حالی است که نهاد و یا دستکاه اجرائی خاصی هزینه وکیل معاضدتی کانون را متقبل نمی شوند.

طالع زاری گفت: به رغم مشکلاتی که همواره برای کنون در طی این سال ها ایجاد شده اجرای طرح " تسهیل " از همه سخت تر بود چرا که ما هموراه به دنبال تربیت وکلای قوی برای ورود به جامعه و رفع مشکلات مردم هستیم .

وی افزود: اینکه با اجرای این طرح به یکباره تعداد 400 نفر در آزمون قبول می وند باید دید که آیا کانون وکلا و یا دستگاه قضا مکانی برای کار آموزی این افراد دارند و اینکه آیا زیر ساخت های ما برای پذیرش و تعلیم صحیح انان مهیا است.

طالع زاری بیان کرد: در حال حاضر تعداد 221 کار آموز وکالت در استان داریم که 160 نفر از آنان در طرح "تسهیل"  امسال معرفی شدند و تعداد 61 کارآموز برای سال گذشته هستند که دوره کار آموزی 16 نفر از آنان به اتمام رسیده و پروانه وکالت دریافت میکنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار