رئیس پلیس فتای گلستان خبرداد؛

رئیس پلیس فتای گلستان گفت: سه کلاهبردار اینترنتی که با وعده کذب سودهای چندبرابر سرمایه اولیه، از شهروندان گلستانی چند میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند توسط پلیس دستگیر شدند.

دستگیری کلاهبرداران اینترنتی/ رویای درآمدهای میلیاردی نقش برآب شد

به گزارش گلستان 24، سرهنگ سعید تجری اظهارکرد: اخیراً تعدادی از شهروندان به مجموعه پلیس فتا مراجعه و با در اختیار داشتن مرجوعه قضائی اظهار کردند که برای عضویت در سایت‌هایی با عناوین «افنک باتس» و «افنک نون»، عده‌ای با وعده دروغین پولدار شدن در مدت کوتاه، مبالغی را از آنها دریافت کردند.

رئیس پلیس فتای گلستان افزود: با توجه به اظهارات شاکیان و با انجام اقدامات فنی، محرز شد که متهمان با تبلیغ این سایت‌ها و عضویابی در بین هم استانی‌ها، آنان را ترغیب به واریز مبلغ یک الی دو میلیون تومان کرده و وعده می‌دادند که در مدت یک ماه مبلغ واریزی دو یا چند برابر می‌شود.

تجری ادامه داد: در این روش سودجویان پس از جذب مخاطبان با وعده سود هنگفت، آنها را وادار به ایجاد یک اکانت با واریز مبلغ ۳۰ دلار کرده و آنها را مجاب می‌کردند تا افراد بیشتری را وارد چرخه فعالیت کنند.

وی گفت: از همین روش میلیاردها تومان کلاهبرداری کردند که تا این لحظه ۱۰ شاکی مرتبط با این پرونده اقدام قانونی انجام داده‌اند.

رئیس پلیس فتا گلستان افزود: با انجام اقدامات فنی و پلیسی و طی هماهنگی به عمل آمده با مقام قضائی، سه نفر از متهمان این پرونده‌ها که در شهرهای مختلف استان فعالیت می‌کردند شناسایی و طی عملیات غافلگیرانه در محل سکونت خود دستگیر شدند.

تجری بیان کرد: شهروندانی که با این روش کلاهبرداری در دام شیادان سایبری در داخل استان افتاده‌اند می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا استان موضوع را مطرح کرده تا کارشناسان پلیس فتا بررسی‌های فنی و تخصصی را در این مورد انجام دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار