رئیس پلیس فتای گلستان از مردم خواست مراقب کلاهبرداران با ترفند کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان باشند.

مراقب کلاهبرداری با ترفند کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان باشید

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرهنگ ابراهیم پرسا گفت: برخی از کمک‌های مردمی که از طریق کلاهبرداران در شبکه‌های اجتماعی جمع‌آوری می‌شود هیچ گاه به دست نیازمندان واقعی نمی‌رسد.

او گفت:  شهروندان باید برای واریز کمک‌ها و نذورات خود برای افراد بی‌بضاعت یا بیماران نیازمند، حتما از طریق سایت مؤسسات معتبر و درگاه پرداخت همان سایت اقدام کنند و به هیچ عنوان به پیام‌های تبلیغاتی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اطمینان نکنند.

سرهنگ پرسا می گوید:  سودجویان با ترفند‌های مختلف مانند انتشار تصاویر واقعی از افراد نیازمند و طراحی لینک‌های جعلی و اپلیکشن‌های آلوده به بد‌افزار به بهانه جمع‌آوری کمک به نیازمندان، شهروندان را به صفحات جعلی درگاه‌های بانکی هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی آنان، اقدام به برداشت غیرمجاز از حسابشان می‌کنند.

او برای جلوگیری از گرفتار نشدن در دام کلاهبرداران سایبری، به شهروندان توصیه کرد: حتماً برای هرگونه واریز وجه برای کمک به قشرآسیب دیده، فقط از طریق شماره حساب‌های نهاد‌های معتبر و سازمان‌های مربوطه اقدام کنند و به هنگام واریز وجه در درگاه بانکی به موارد ایمنی از جمله آدرس دقیق درگاه و پروتکل https توجه کرده واز پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای گلستان از مردم خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مرکز فوریت‌های سایبری و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار