معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان امروز در مراسم معرفی ۱۲ جوان برتر گلستان در گرگان از افزایش ۵۰ درصدی تسهیلات ازدواج برای سال ۱۴۰۲ خبر داد.

افزایش ۵۰ درصدی تسهیلات ازدواج در سال ۱۴۰۲

به گزارش گلستان 24، وحید یامین پور امروز در مراسم اختتامیه جشنواره جوان ایران زمین و معرفی ۱۲ جوان برتر گلستان در گرگان گفت: سال آینده تسهیلات ازدواج برای جوانان پسر زیر ۲۵ سال و دختران زیر ۲۳ سال ۲۲۰ میلیون تومان است و به سایر افراد هم ۱۸۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

او با اشاره به اینکه بهره مندی از ظرفیت‌های جوانان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، کارگاهی، خیریه و بومگردی منجر به تشکیل ۴۵۰۰ سازمان مردم نهاد جوانان در کشور شده است، افزود: بر اساس سند تحول دولت تسهیل در امر ازدواج یکی از برنامه‌های ما در معاونت امور جوانان است.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان هم در این مراسم گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم توجه به جوانان است و تلاش کردیم سن مدیریت استان را ۱۰ سال جوان‌تر کنیم.

او افزود: دولت سیزدهم در گلستان بن بست شکن بود و توانسته طرح هایی هم، چون پتروشیمی را از بلاتکلیفی خارج کند و ضمن توسعه زیر ساخت‌ها منجر به آغاز طرح هایی همچون علاج بخشی خلیج گرگان و طرح گردشگری آشوراده شده است.

استاندار گلستان ادامه داد: در حال حاضر درآمد سرانه هر گلستانی نصف میانگین درآمد سرانه کشور است و هدف ما تحقق رشد درامد سرانه مردم گلستان به میانگین کشور در افق ۱۴۰۴ است.

زنگانه تاکید کرد: خشک شدن خلیج گرگان مسئله مورد توجه است که تمامی مسائل استان را تهدید می‌کند و بر مصوبه شورای عالی تالاب‌ها علاج بخشی خلیج گرگان در دستور کار قرار گرفت و تا کنون لایروبی کانال آشور ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم تا خرداد ماه سال ۱۴۰۲ لایروبی این کانال به پایان برسد.

او ادامه داد: متاسفانه ۹۵ درصد آب شرب استان از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود و تلاش داریم با بهره برداری از سد نرماب و شیرین سازی آب دریای خزر ظرفیت‌های آبی استان را از تک منبعی خارج کنیم.

به گفته زنگانه طرح گردشگری جزیره آشوراده به عنوان مصوبه سفر رئیس جمهور به صورت جدی در حال اجراست.

او گفت: خوشبختانه تمامی وعده‌های دولت در سال ۱۴۰۱ محقق گردیده و اعتبارات مصوب مربوط به سال ۱۴۰۱ نیز بطور کامل تخصیص یافته است.

استاندار گلستان تاکید کرد: توجه به توسعه روستا‌ها به عنوان پروژه پیشرفت روستا محور، توزیع عادلانه منابع استان با همکاری فرمانداران مورد نظر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار