رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از نجات جان هشت شهروند در حادثه حریق مجتمع مسکونی در این شهر خبرداد.

نجات جان ۸ شهروند گرگانی در حریق مجتمع مسکونی

به گزارش گلستان 24، موسی الرضا صفری اظهارکرد: حوالی ساعت ۲۰:۴۸ دوشنبه، طی تماس تلفنی شهروندان، گزارش حریق منزل مسکونی اعلام شد و به دلیل تماس های تلفنی مکرر شهروندان و اعلام محبوس شدن ساکنان در منزل، بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی عملیاتی سه تیم مجهز اطفا حریق از ایستگاه های شماره یک، دو و سه به محل حادثه در قدس هشتم اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان ادامه داد: علت حادثه حریق خودرو ۲۰۶ بوده که درون پارکینگ مجتمع مسکونی پارک شده و به دلیل نشت بنزین حریق گسترش می یابد و حرارت و دود از طریق راه پله به تمامی قسمت‌های ساختمان سرایت می کند.

صفری افزود: بلافاصله با حضور تیم های عملیاتی در محل حادثه اقدام به عملیات اطفا و همزمان جستجو و نجات شهروندان کردند و پس از موفقیت در اطفا حریق خودرو مذکور خودرو را به بیرون از ساختمان کشانده و ساکنان مجتمع که در میان دود محبوس شده بودند را نجات دادند.

وی بیان کرد: هشت نفر از شهروندان که به دلیل استنشاق دود و استرس دچار مصدومیت شده بودند برای بررسی پزشکی تحویل عوامل اورژانس شدند که هفت نفر به صورت سرپایی درمان و تنها یک نفر به بیمارستان منتقل شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از شهروندان درخواست کرد که حتماً در پارکینگ ها و طبقات مجتمع های مسکونی خاموش کننده های دستی مناسب نصب کرده و طرز کار با آنها را آموزش ببینید و برای افزایش ایمنی در برابر حریق در ورودی راه پله ها دودبند نصب کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار