معاون خدمات شهری شهرداری گرگان:

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان هم به خبرنگار مهر گفت: اختلاف حقوقی در موضوع مدیریت سپتاژها روایت جدیدی نیست و سال‌ها است این موضوع بین نهادهای دخیل دست به دست می‌شود و هر یک از مدیران متولی با گفتن جمله «وظیفه ما نیست» توپ را در زمین دیگری انداخته و مردم از تکرار این روایت متضرر شده اند.

اختلاف حقوقی در موضوع مدیریت سپتاژها روایت جدیدی نیست

به گزارش خبرنگار گلستان 24،  احمدعلی سالاری اظهار کرد: چند سالی است که با هماهنگی سازمان مدیریت پسماند گلستان، سپتاژها و فضولات انسانی جمع آوری شده از منازل شهروندان گرگانی به سایت پسماند شمال آق قلا منتقل می‌شد.

وی گفت: اخیراً متولیان اداره سایت زباله آق قلا به ازای هر تن فضولات انسانی و سپتاژ رقمی معادل ۵۰ هزار تومان مطالبه می‌کنند که این موضوع مشکلاتی را برای فاضلاب کِش ها ایجاد کرده است.

سالاری بیان کرد: فعالان حوزه جمع آوری و تخلیه سپتاژ، با دستمزدهایی در محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سپتاژهای خانگی را به آق قلا منتقل می‌کردند که با توجه به درخواست جدید مدیریت سایت آق قلا، این افراد باید برای هر سرویس رقمی معادل ۵۰۰ هزار تومان به سایت آق قلا بدهند.

وی گفت: این موضوع سبب شده تا رانندگان فاضلاب کش به رویه معترض باشند، با کاهش خدمات دهی این فاضلاب کش‌ها مردم گرگان دچار مشکلات می‌شوند.

سالاری افزود: از یک سو حل مباحث حقوقی بین چند دستگاه مقوله‌ای زمانبر و طولانی است و در این بین نباید خدمات رسانی به شهروندان مختل شود و از سوی دیگر اخذ مبلغ حدود نیم میلیون تومان از فاضلاب کش‌ها فعالیت آنها را غیرممکن کرده زیرا هزینه‌ها با عایدی آنها تناسبی ندارد.

سالاری گفت: از نظر قانون شرکت آب و فاضلاب وظیفه دارد تا فاضلاب را پذیرش و تصفیه کند و تفکیک سپتاژ از مقوله فاضلاب امری قابل پذیرش نیست.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان بیان کرد: در برخی از نقاط گرگان مانند ناهارخوران، سروش جنگل، تپه صدا و سیما به علت نوع خاک شاهد اشباع شدن زمین و نیاز به تخلیه بیشتر چاه بوده و انتظار است که شرکت آب و فاضلاب با تکمیل هر چه سریع‌تر سیستم شهری در این مناطق بتواند سپتاژ و فضولات منطقه را پذیرش کند.

وی با اذعان به اختلافات حقوقی شهرداری و آب و فاضلاب برای مدیریت سپتاژ گفت: نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم تا این مقوله تعیین تکلیف شود؛ حتی اگر شهرداری بخواهد برداشت آب و فاضلاب از قانون را بپذیرد برای ساخت واحد تصفیه سپتاژ حدود پنج سال زمان و حداقل ۲۵ میلیارد تومان هزینه نیاز است.

سالاری گفت: لذا انتظار است تا آب و فاضلاب گلستان و مدیریت پسماند استان در این خصوص همکاری بیشتری داشته باشند تا مشکلات شهروندان برطرف شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته هم شاهد دریافت وجه از کامیون‌های حامل سپتاژ بودیم که با دخالت نهادهای امنیتی حاکمیتی این موضوع برطرف شد و انتظار است که مشکل امسال هم برطرف شود.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار