مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به کمبود مربی بهداشت در مدارس این استان گفت: این استان ۱۷۷ مربی بهداشت و مراقب سلامت دارد که با توجه به فعالیت ۳ هزار مدرسه در گلستان، این تعداد جوابگوی نیاز استان نیست.

گلستان ۱۷۷ مربی بهداشت و مراقب سلامت دارد/مدارس گلستان کمبود مربی بهداشت دارند

به گزارش گلستان 24، سیدرضا نظری امروز در مراسم نواخته شدن زنگ سلامت در دبستان دخترانه "حسین رجبی‌استرآبادی" گرگان اظهار کرد: بخشی از این کمبود با آموزش ۵۳ هزار دانش‌‎آموزان برای تربیت سفیران سلامت برطرف شده اما امیدواریم با جذی نیروی متخصص این کمبود به طور کامل برطرف شود .

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان این که برای ارائه خدمات بهتر به فرهنگیان، ۲ درمانگاه در گرگان و گنبدکاووس راه‌اندازی شده که در حال گسترش و تجهیز است، گفت: این ۲ درمانگاه شرایط دولتی دارند و در تلاش هستیم برای ارائه خدمات بیشتر، به صورت عمومی غیردولتی درآیند تا بتوان خدمات بیشتری به مردم ارائه داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان هم در این مراسم گفت: دانش‌آموزان نیروی کار و مدیران تاثیرگذار آینده ایران خواهند بود که این رشد و بالندگی باید با سلامت و تندرستی همراه باشد.

سعید گل‌فیروزی اظهار کرد: فعالیت‌های حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی با محوریت سلامت و بهداشت مدارس در تمام فصول سال به طور مستمر ادامه دارد، اما در هفته سلامت (از نهم تا پانزدهم اردیبشهت) این فعالیت‌ها پررنگ‌تر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: امسال در هفته سلامت ۷۰۰ میلیارد ریال طرح و پروژه در حوزه بهداشت و درمان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

گل‌فیروزی افزود: همچنین در این ایام شاهد آغاز عملیات اجرایی هشت مرکز جامع سلامت شهری و روستایی و چهار خانه بهداشت در نقاط مختلف این استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: امیدواریم با این طرح‌ها و پروژه‌ها و سایر طرح‌ها و پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان در طول سال، شاهد ارتقای کمی و کیفی سلامت دانش‌آموزان باشیم.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: سلامت و بهداشت در کنار آموزش و پرورش می‌تواند توسعه و آبادانی را به همراه داشته باشد.

رمضانعلی سنگدوینی اظهار کرد: سازندگی از مدارس آغاز می‌شود، زیرا دانش‌آموزان از مدرسه برای آینده کشور تربیت می‌شوند و باید در این حوزه کار فرهنگ‌سازی سلامت هم انجام شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: باید این مسیر در جامعه ادامه داشته باشد، زیرا غفلت از آن باعث از دست رفتن جوانان خواهد شد.

وی یادآور شد: کادر درمانی که در ایام کرونا جان خود را از دست دادند و شهید شدند، در واقع کار و تلاششان کمتر از رشادت‌ها، ایثار و گذشت دوران دفاع مقدس نیست.

در پایان این مراسم زنگ سلامت به صورت نمادین در این مدرسه توسط مدیران حاضر در مراسم و خیر مدرسه‌ساز (حسین رجبی‌استرآبادی) نواخته شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار