مدیرعامل هلال احمر گلستان:

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: روزانه ۱۰۶ نیروی عملیاتی در پایگاه‌های امدادونجات و شعب در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

فعالیت روزانه ۱۰۶ نیروی عملیاتی در پایگاه‌های امدادونجات

به گزارش خبرنگار گلستان 24، قاسم غریب آبادی شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی سیما اظهارکرد: در سال گذشته نیروهای عملیاتی استان به بیش از هزار و ۹۰۰ حادثه امدادرسانی کردند، حدود هزار و ۳۵۰ مورد از این حوادث جاده‌ای و ترافیکی بوده و در هیچیک از این حوادث موردی از اعتراض مردمی مشاهده نشده و این موضوع نشان دهنده تخصص و تعهد امدادگران استان در حوزه امدادونجات است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان اضافه کرد: با نگاه مثبت رئیس جمعیت هلال احمر و رایزنی‌های استاندار و مجمع نمایندگان استان ناوگان امدادی استان به زودی نوسازی خواهد شد و با تازه شدن ناوگان لجستیبک با نیروهای متخصصی که داریم قدرت عملیاتی هلال احمر بالاتر خواهد رفت.

غریب آبادی افزود: در سال گذشته هفت هزار و ۸۰۰ نفر در گلستان آموزش‌های امدادی دیده و ۵۸ مانور هم در مدارس استان اجرا شد.

وی در خصوص اقدامات حمایتی استان گفت: سال گذشته حدود ۹ میلیارد تومان خدمات دارویی و درمانی از سازمان داوطلبان دریافت و در قالب دارو و خدمات درمانی به صورت رایگان به بیماران کم برخوردار توزیع شد.

غریب آبادی ادامه داد: همچنین حدود چهار میلیارد تومان وام قرض الحسنه به بیماران کم برخوردار اعطا و ۱۸ هزار بسته معیشتی میان خانواده‌های کم برخوردار توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: ۲۱ کاروان سلامت به مناطق محروم استان اعزام و پس از ویزیت رایگان توسط پزشکان داوطلب حدود دو میلیارد تومان داروی رایگان در این کاروان‌ها بین مردم محلات کم برخوردار توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان اضافه کرد: همچنین ۲۹۴ خانه هلال در استان داریم و امروز مانور سراسری زلزله با محوریت خانه‌های هلال در استان به اجرا درآمد، در حوزه آموزش همگانی خودرویی به نام سفیر آموزش برنامه ریزی شده تا با تجهیزات آموزشی و مربیان مجرب در شهرها و روستا و مناطق محروم حضور پیدا کنند و آموزش‌های مختلف را ارائه دهند.

وی گفت: امتیاز خوب دیگری که استان در سال گذشته به دست آورده، در اختیار گرفتن مالکیت کارخانه روغن زیتون از سازمان تدارکات پزشکی است که این اتفاق کم سابقه و با حمایت رئیس سازمان اتفاق افتاده است و عواید آن نصیب کارکنان و امدادگران خواهد شد.

 غریب آبادی اظهارکرد: هفته هلال احمر امسال در استان گلستان ۲۰۰ برنامه مخلتف پیش بینی شده و در حال اجرا است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار