نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مؤلفه‌های مهم فعالیت‌های رسانه‌ای اتحاد آفرینی در جامعه است.

اتحاد آفرینی از اولویت‌های فعالیت رسانه‌ای است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، غلامرضا منتظری صبح امروز در مراسم معارفه مدیر خبرگزاری مهر در استان گلستان، اظهار کرد: نخستین وظیفه حوزه خبر و خبرنگاری ارتقای سطح دانش و فرهنگ و بینش در جامعه است و این مهم بدون توجه به نیازهای روز جامعه اتفاق نمی‌افتد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: رسانه‌های خبری نقش تعیین کننده‌ای در جامعه دارند و در مقیاس خودش یک دانشگاه است که نقش فرهنگ سازی و علمی را در جامعه ایفا می‌کند.

منتظری افزود: دانایی پله توانایی است و اصحاب رسانه نقش این پله را برای مردم جامعه ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: چنانچه مردم در سفره خبری روزانه غذای روح را بیابند کنار آن می‌نشینند و باید به نیازهای مخاطب توجه شود.

منتظری گفت: باید تمام دغدغه مدیران خبری به اتحاد افرینی و امید آفرینی معطوف شود و یکی از مولفه های اتحاد افرینی پاسخگویی به نیازهای جامعه است.

وی افزود: ویژگی اصلی رسانه‌ها «همه جا» بودن آنهاست و رسانه‌ها هم حرکت و پویایی و نشاط را تقویت و تولید می‌کنند و هم رخوت، تنبلی و سستی را از یک سو احساس‌های عاطفی، محبت و صداقت را بر می‌انگیزند.

وی بیان کرد: رسانه‌ها می‌توانند با حضور در تمام فعالیت‌های نهادهای دولتی بر اساس چارچوب‌های حاکم و ایدئولوژی موجود میزان انحراف سازمان‌ها را بعنوان دستگاهی دلسوز و امین اطلاع رسانی نمایند. رسانه‌ها با انعکاس و نقد ناهنجاری و آموزش هنجارها بر جامعه نظارت می‌کنند.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار