مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای گلستان خبر داد؛

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان گلستان از ارائه آموزش‌های مهارتی در نقاط محروم استان گلستان توسط گروه‌های جهادی خبر داد.

ارائه آموزش‌های مهارتی در نقاط محروم گلستان

به گزارش گلستان 24، حمزه کرایلو اظهار کرد: با همکاری گروه‌های جهادی ارائه آموزش‌های مهارتی به نقاط محروم شهرستان کلاله در دستور کار ما قرار گرفت که ابتدا نیازسنجی آموزشی در سه روستای محروم این شهرستان انجام شده و سپس نسبت به ارائه آموزش‌های مهارتی اقدام کردیم.

وی از آمادگی برای ارائه آموزش‌های مهارتی در روستاهای محروم شهرستان بندرترکمن خبر داد و تصریح کرد: همکاری دهیاران، شوراها و بخشداران می‌تواند در ارائه خدمات آموزشی به ما کمک کننده باشد.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان گلستان خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در ۲۵ روستای بزرگ استان گلستان به مدت یک هفته تبلیغات وسیع در حوزه مهارت آموزی خواهیم داشت تا مردم شریف استان با آموزش‌های مهارتی بیشتر آشنا شوند.

کرایلو با بیان اینکه از بین یک هزار روستای استان گلستان، ۲۵۰ روستا از آموزش‌های مهارتی برخوردار می‌شوند، متذکر شد: یکی از مشکلات جامعه امروز بیکاری است و با افزایش مهارت بخشی از مشکلات مربوط به اشتغال جوانان حل خواهد شد.

وی آموزش فنی و حرفه‌ای را ضرورت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دانست و یادآور شد: آموزش‌های مهارتی در دنیا، اقتصادی‌ترین آموزش در دنیا محسوب می‌شود و ارتباط تنگاتنگی با اقتصاد دارد چراکه کشور برای عبور از تنگناهای اقتصادی و تحریم‌ها باید روی نیروی انسانی متخصص، ایده‌ها و نوآوری‌ها سرمایه گذاری کند و آموزش‌های مهارتی جزو شاخص‌های توسعه‌ای در کشورها به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان گلستان با اشاره به اینکه یکی از محورهای اصلی بیانیه گام دوم انقلاب عدالت محور بودن است، خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم تا آموزش‌های مهارتی را در محروم‌ترین و دور دست‌ترین نقاط استان ارائه دهیم تا تمامی اقشار از این آموزش‌ها بهره مند شوند.

کرایلو با اشاره به اینکه توانمندسازی جوانان، فعال کردن بخش تولید و بازاریابی در اولویت آموزش فنی و حرفه‌ای ‌قرار دارد، گفت: یکی از نقاط ضعف آموزش های فنی و حرفه‌ای عدم شناخت مردم است که امیدواریم ‌رسانه‌ها بتوانند اطلاع‌رسانی لازم را در مورد مراکز و دوره‌های آموزشی مراکز داشته باشند و در این امر به ما کمک کنند

 

ارسال نظر

آخرین اخبار