معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان:

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: استحکام بنای مدارس غیردولتی از موضوعات حقوق عامه است و با جدیت پیگیری می‌شود و در این موضوع با هیچکس تعارف نداریم.

استحکام مدارس باید از اولویت های نظام آموزشی باشد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سیدعلی مهاجر صبح امروز در نشست با مدیر کل و معاونان آموزش و پرورش استان ، اظهار کرد: باید حمایت از  استحکام مدارس غیر انتفاعی را در راستای استحکام بناهای آموزشی گلستان افزایش دهیم.

وی افزود: بسترسازی و توجه ویژه به فرهنگ نماز در مدارس دانش آموزان گلستان را در مقابل آسیب‌های احتمالی ایمن می‌کند.

مهاجر بیان کرد: حضور مستمر و منظم امامان جماعت در مدارس در ترویج و توسعه فرهنگ نماز تاثیرگذار بوده و دانش‌آموزان با برنامه‌های متنوع به اقامه نماز جذب می‌شوند.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش گلستان هم با اشاره به طرح ساماندهی و تجهیز نمازخانه‌های مدارس گفت: فصل تابستان بهترین فرصت برای تجهیز و زیباسازی این مکان فرهنگی است که انجام آن همراه با برنامه‌های متنوع و خلاقانه می‌تواند نقش زیادی در تقوت باورهای دینی دانش‌آموزان داشته باشد.

سیدرضا نظری افزود: ترویج و توسعه نماز در دانش‌آموزان، از آسیب‌های اجتماعی آنان در آینده جلوگیری کرده و نقش بازدارنده دارد.

وی همچنین بر ضرورت تحقق عدالت آموزشی در مدارس گلستان تاکید کرد و گفت: در این راستا، کتاب‌ها، دفاتر و کاغذهای باطله دانش‌آموزان جمع‌آوری و با پول حاصل از فروش آن‌ها برای مدارس محروم کامپیوتر تهیه خواهد شد.

 معاون پرورشی و فرهنگی با اشاره به نقش تربیتی نمازخانه در فرایند های پرورشی و آموزشی مدارس گفت: در حدود هزار و ۱۸۰ نمازخانه در مدارس استان گلستان فعال هستند که نقش بسزایی در تربیت و معنویت دانش آموزان دارند و در تقویت روحیه و اخلاق مذهبی دانش آموزان بسیار حائز اهمیت می باشند.

موسی کابلی ادامه داد: با این اوصاف بیش از ۵۰ درصد مدارس از نعمت نمازخانه محروم اند و باقی مدارس دارای نمازخانه نیز با کمبودهایی روبه رو هستند که به جهت اهمیت موضوع ان شاءلله با همت و عنایت مجموعه استانداری، ستاد اقامه نماز و خاصا اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بتوانیم نسبت به تجهیز و توسعه و حتی ساخت نماز خانه های مدارس اقدام خوبی انجام دهیم تا از سال جدید تحصیلی اتفاق خوبی در مدارس رقم بخورد.

علی حسنی رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به بحث استحکام بنای مدارس غیردولتی گفت: در حال رای زنی برای برطرف نمودن مشکل عدم اخذ فرم استحکام بنای مدارس هستیم که مطابق بخشنامه های اخیر دریافتی موسس از طریق تودیع سند رسمی تعهد محضری متعهد گردد که با آگاهی کامل، مسئولیت همه عواقب احتمالی را در دوره استمرار فعالیت مدرسه در مدتی که توسط شورای نظارت استان تعیین میشود را بپذیرد و پوشش بیمه ای مناسب (اعم از بیمه مسئولیت مدنی، حوادث گروهی آتش سوزی و ...) نسبت به ساختمان مدرسه، کارکنان و دانش آموزان و اشخاص ثالث را تامین کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شهریه مدارس غیردولتی نیز اشاره کرد و گفت: پس از تایید و ثبت اطلاعات مربوطه توسط موسسان مدارس و تایید کارگروه تعیین شهریه مستقر در آموزش و پرورش شهرستان ها و نیز پس از تایید اطلاعات ارسالی در استان، نهایتا شهریه مدارس جهت تصوب نهایی به سازمان ارسال می شود که این روند در حال اجراست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار