مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: در راستای بسته‌های حمایتی و افزایش مشارکت غیردولتی 42 مدرسه در استان به بخش خصوصی واگذار شده است.

42 مدرسه در گلستان به بخش خصوصی واگذار شد

 

به گزارش گلستان 24، محمدرضا وطنی شنبه شب در جمع مدیران ادارات آموزش و پرورش استان گلستان در خصوص عملکرد یک ساله آموزش و پرورش، اظهار کرد: نخستین سیاست ما در آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی بود و با توجه به اینکه 98 درصد از بودجه مدارس به حقوق کارکنان تخصیص می‌یابد ما ناچار بودیم که از معلمان در آموزش و پرورش بالاترین بهره را ببریم.

وطنی با بیان اینکه 384 نفر از کارکنان در سال جاری بازنشسته شده‌اند، افزود: با توجه به این تعداد باز نشسته 8 هزار دانش‌آموز مقاطع ابتدایی نیز به مدارس ما وارد شدند که این تعداد دانش‌آموز مستلزم 200 کلاس آموزشی است و آموزش و پرورش با توجه به این موضوعات 2 هزار و 500 ساعت اضافه کاری را نسبت به سال گذشته در راستای ساماندهی نیروی انسانی کاهش داده است.

وی با بیان اینکه 15 هزار و 347 نفر نیروی بازنشسته در بدنه آموزش و پرورش وجود دارد، بیان داشت: این در حالی است که 21 هزار نفر معلم حقوق بگیر در بدنه آموزش و پرورش فعالیت دارند که با ساماندهی درست توانستیم افزایش میزان مشارکت در تعلیم و تربیت را در مدارس تحقق ببخشیم.

42 مدرسه به بخش خصوصی در گلستان واگذار شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه در خصوص بسته‌های حمایتی و افزایش مشارکت غیر دولتی 42 مدرسه در استان به بخش خصوصی واگذار کردیم، تصریح کرد: 9 هزار دانش‌آموز در این مدارس تحت پوشش قرار دارند که با افزایش یک پایه تحصیلی و کمبود نیرو و همچنین با توجه به اینکه برخی از مدارس ما تخریبی اعلام شدند، فاکتور کمبود نیرو و فضای آموزشی در واگذاری این مدارس به بخش خصوصی مدنظر قرار گرفته شد.

وطنی با بیان اینکه 210 مدرسه غیردولتی در سال تحصیلی 1392 وجود داشت، گفت: این تعداد مدارس در سال تحصیلی جدید به 273 مدرسه رسیده است و با توجه به این افزایش تعداد دانش‌آموزان غیردولتی ما نیز از 23 هزار و 300 نفر به 34 هزار و 600 نفر افزایش پیدا کرده است.

وی بیان داشت: درآمد آموزش پرورش در سال 1392، 59 میلیارد و 49 میلیون ریال بود که در سال تحصیلی جدید این مبلغ 21 درصد افزایش پیدا کرده است و این درآمد‌ها از درآمد کانون‌ها، سالن ورزشی و کمک‌های مردمی کسب شده است.

وطنی با بیان اینکه مدارس ما نیازمند به سیستم‌های هوشمند هستند، افزود: برای کیفیت بخشی مدارس برای مسئولان سیاست تشویقی را لحاظ کرده‌ایم.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان گلستان کیفیت بخشی مدارس از طریق توانمندی مدارس را یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش قلمداد کرد و ابراز داشت: در این راستا تا پایان سال جاری 150 ساعت آموزشی برای مدیران مدارس در نظر گرفته‌ایم و از طرفی با ارتباط انجمن اولیا و مربیان، شورای دانش‌آموزی و شورای معلمان به دنبال افزایش بهره‌وری‌ هستیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار