دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان:

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گلستان گفت: سال گذشته 11 تن مواد مخدر در گلستان گشف شد که این نشان دهعنده عزم راسخ دستگاه های انتظامی و اجرائی در بحث مقابله با مواد مخدر است.

سال گذشته 11 تن مواد مخدر در گلستان کشف شد/نقش مهم خانواده ها در پیشگیری از اعتیاد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مهدی طالبی عصر امروز در نشست صمیمی با سمن های فعال در حوزه پیشگیری از اعتیاد در استان، اظهار کرد: تا کنون برای مقابله با این پدیده خانمانسوز شهدای زیادی داده شده که از تعداد 3850 شهید در کشور 83 شهید متعلق به ایتان گلستان هستند.

وی افزود: اعتباد یک موضوع تک بعدی نیست و سال ها است که دشمنان برای مقابله با نظام اسلامی بنیان خانوده ها را با اهدافی چون پخش انواع مواد مخدر هدف گرفته اند.

طالبی بیان کرد: در حال حاضر بر خلاف گذذشته به دلیل صنعتی شدن مواد مخدر ، خانوده ها 5 سال بعد از اعتیاد متوجه معتاد شدن نوجوانان و جوانان خود می شوند و پیشگیریاز این مساله فق و فقط با آگاه سازی خانواده ها نسبت به این مواد است.

وی افزود: گردش مالی مواد مخدر به قدری برای گردانندگان این صنعت سود آور است که بنا به آمارهای موجود سالیانه 500 میلیارد دلار سود آوری  برای سوداگران مرگ در جهان سود آوری دارد.

طالبی گفت: 167 هزار میلیارد تومان در کشور برای مبارزه و مفابله با مواد مخدر هزینه شده است و این نشان دهنده حساسیت نظام نسبت به توزیخ این مواد در کشور است.

وی با بیان اینکه مواد مخدر با پول درمان نمی شود، تصریح کرد: هر بک نفر از اعضای خانواده که نسبت به مضرات مواد مخدر آگاهی پیدا کند و در خانوده نیز پدر و مادر حتی به سمت سیگار کشیدن هم گرایش نداشته باشند ، می توانند نجات دهنده باشند و همین مساله موجب دوری فرد از مصرف مواد می شود.

به گفته طالبی تعداد 200 مرکز درمانی معتادان  و 40 کمپ با شیوه های مختلف درمانی در استان به معتادان خدمات می دهند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار